• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
28. maj 2017 - Toyota

God kundeservice hos Toyota

Toyota topper på kundeservice for 15. år i træk.

 Det er i høj grad Toyotas forhandlernetværk og værksteder over hele landet, som skal have æren for det imponerende resultat, mener Toyotas direktør Frank Okoisor. Det er i høj grad Toyotas forhandlernetværk og værksteder over hele landet, som skal have æren for det imponerende resultat, mener Toyotas direktør Frank Okoisor.

Toyota

Toyota slår alle konkurrenter på kundeservice. For 15. år i træk indtager Toyota førstepladsen, når det handler om kundernes tilfredshed med forhandlerne og værkstederne. Det viser nye tal fra den største tilfredshedsundersøgelse for bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2017, som FDM og Loyalty Group står bag.

Toyota-bilejere er fortsat de mest tilfredse, når det gælder kundeoplevelsen i salgslokalet og på værkstedet. Flere end 40.000 danske bilejere har i den største tilfredshedsundersøgelse i bilbranchen i Danmark, AutoIndex 2017, svaret på spørgsmål om deres tilfredshed med 22 forskellige bilmærker. Her placerer Toyota sig som det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder både hos forhandlerne og på værkstederne.

Helt bemærkelsesværdigt har Toyota indtaget førstepladsen med de flest tilfredse kunder hos forhandlerne og på værkstederne i nu 15 år i træk.

”Det er meget specielt, at AutoIndex 2017 i så mange år i træk har slået fast, at man hos Toyota opnår den bedste kundeservice i bilbranchen. Vi glæder os også over, at vi ikke bare yder bedre service end de øvrige gængse mærker, men at vi også er på et højere niveau end alle luksusmærkerne,” siger adm. direktør Frank Okoisor hos Toyota Danmark A/S.

Det er i høj grad Toyotas forhandlernetværk og værksteder over hele landet, som skal have æren for det imponerende resultat, mener Toyota-direktøren.

”Forhandlerne og værksteder er de retmæssige vindere. Hele Toyota-organisationen i Danmark arbejder hele tiden på at fastholde det højeste kundeserviceniveau – og så altid lige at gøre det en tand bedre,” fortæller Frank Okoisor.

Selv om Toyota i nu 15 år i træk – lige så lang tid som AutoIndex-undersøgelsen er foretaget – har været bedst på kundeservice, er der dog ingen planer om at hvile på laurbærrene. Tværtimod arbejder Toyota på at øge servicen og kundetilfredsheden yderligere.

”Vi udvikler og forbedrer hele tiden servicen over for vores kunder og forsøger at give dem lidt mere, end de måske forventer. Det er med til at øge tilliden til Toyota som deres foretrukne bilmærke,” fastslår Frank Okoisor, som samtidig sender en dybfølt tak til netop kunderne for deres positive feedback.

Tilfredsheden stiger hos Toyota-bilejere

Bilejernes tilfredshed hos forhandlerne er generelt faldet blandt alle bilmærker i AutoIndex-undersøgelsen. Men på førstepladsen scorer Toyota 887 indekspoint ud af 1.000 mulige, hvilket er en stigning i forhold til året før. Toyota-bilejerne er altså trods det i forvejen høje tilfredshedsniveau blevet endnu mere tilfredse med deres autoriserede Toyota-forhandler.

I kategorien, der dækker bilejernes tilfredshed med de autoriserede værksteder, øger Toyota også sin score til 919 indekspoint. Gennemsnittet for alle bilmærker ligger for værkstederne på 876 indekspoint.

”Vi investerer mange ressourcer sammen med vores forhandlere og værksteder på hele tiden at sørge for et højt uddannelses- og serviceniveau. På værkstederne skal tingene fx laves ordentligt første gang til kundernes store tilfredshed. Samtidig medfølger der et års gratis vejhjælp kvit og frit, hver gang man får udført et sundheds- eller sikkerhedstjek på et autoriseret Toyota-værksted. Det er med til at give kunderne en ekstra god oplevelse og fuldstændig ro i sindet,” siger administrerende direktør Frank Okoisor.

FDM har i samarbejde med konsulentfirmaet Loyalty Group gennemført den omfattende AutoIndex-undersøgelse siden 2003. Undersøgelsen består af flere end 120 detaljerede spørgsmål. Dette års undersøgelse blev gennemført i perioden fra januar til marts 2017 og inkluderer biler registreret i perioden fra 2010 til 2016. En tilsvarende undersøgelse er også foretaget i Sverige og Norge.

 
 

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.