• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
21. december 2006 - Peugeot

Peugeot 207 CC

Flere franske fornøjelser i under åben himmel

Flere franske fornøjelser i under åben himmel. Flere franske fornøjelser i under åben himmel.

Peugeot
Peugeot udviklede allerede i 1930'erne det innovative koncept bag coupe cabriolet med modellerne 401, 601 og 402 Eclipse. Efter den succesfulde 206 CC, der blev introduceret i 2000, står en ny coupe cabriolet parat i kulissen til at indtage rampelyset til marts 2007: 207 CC.

206 CC var med det innovative elektriske foldetag en teknologisk landevinding, der kunne tilbyde livsnydere to biler i en - både 100 % cabriolet og 100 % coupé. Den banede vejen for cabrioleter i B-segmentet og er med mere end 360.000 producerede eksemplarer verdens bedst sælgende coupe cabriolet.
Peugeot har videreudviklet coupe cabriolet konceptet og står nu parat med efterfølgeren 207 CC.

207 CC er designet i Peugeots design center, hvor man har lagt vægt på at give den en dynamisk udstråling både som cabriolet og som coupe. 207 CC har samme sportsfront med større luftindtag og runde tågeforlygter som sportsudgaverne af 207 sedan og det giver sammen med den store buede forrude og de rene linjer et elegant og kraftfuldt udtryk, der bliver understreget af de store 16" eller 17" aluminiumsfælge.

207 CC er ligesom 207 sedan 4.037 m lang, 1.750 m bred og har samme akselafstand på 2.540 m, men den er derimod 75 mm lavere for netop at sætte streg under coupe-looket.

Den nye coupe cabriolet nyder godt af Peugeots mangeårige erfaring inden for dette felt. Det elektriske foldetag er udviklet internt hos Peugeot, der har haft fokus på kvalitet og komfort. Foldetaget er fuldautomatisk og fungerer nu helt uden brug af håndtag til oplåsning af taget. Den eneste manuelle betjening består af at trykke på kontrolknappen i 25 sekunder, hvilket er den tid hele åbnings- eller lukkesekvensen tager.

Cabriolet er lig med køreglæde, og et af kernepunkterne for Peugeots designteam har været at sikre denne køreglæde ved bl.a. at udvikle et vridningsstabilt karosseri, der giver optimale betingelser for affjedringen.

Affjedringen består af pseudo McPherson front ophæng og bagtøj med fleksibel travers samt krængningsstabilisator, mens den elektriske servostyring er tilpasset de forskellige udgaver.

For at sikre passagerne mest muligt i tilfælde af sammenstød er 207 CC udstyret med en mængde karrosseriforstærkninger, der kompenserer for et fast tag samt et aktivt roll-over beskyttelsessystem. Bagved de to bagsæder er der placeret to forkromede bøjler, der i tilfælde af en kritisk situation aktiveres lynhurtigt. Bøjlerne skydes op med en hastighed af 175 m/s og bliver 20 cm højere.

207 CC er desuden udstyret med fire 3-punkts seler med selebegrænser og selealarm, og der er mulighed for fem airbags, hvoraf de tre er specialfremstillede til netop 207 CC.

Prisen på Peugeot 207 CC er endnu ikke fastlagt.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.