• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
3. april 2008 - Autocom.dk A/S

Vilde med bilsalg på Autocom

Kenneth Oldenborg fik 28 pct. mere for sin Renault Laguna på Autocom.dk

Kenneth Oldenborg stod pludselig uden bil efter påske. Den blev solgt i en ruf på www.autocom.dk Kenneth Oldenborg stod pludselig uden bil efter påske. Den blev solgt i en ruf på www.autocom.dk

Autocom.dk
En 52 procents stigning i antallet af tilmeldinger til Autocom.dk’s online bilauktion i forhold til samme måned 2007. Det er det umiddelbare resultat af den omfattende mediesatsning, som  Autocom.dk A/S søsatte i starten af marts. TV-reklamen, som forklarer hvordan man kan sælge sin bil hurtigt og nemt og lade 4000 bilforhandlere byde om kap i 24 timer, er ”gået rent hjem hos danskerne”. Ikke færre end 126.000 danskere besøgte www.autocom.dk i marts for at lære mere om fordelene ved at sælge bilen på denne måde, hvilket er en stigning på 27 procent i forhold til marts 2007.

”Vi havde i forvejen godt fat i de danskere, der er vant til at handle på nettet, men nu kan vi se, at hr. og fru Danmark også godt tør prøve. De har bare ikke været opmærksomme på muligheden for at sælge bilen via en online bilauktion før”, siger salgs- og marketingdirektør Morten Holmsten, Autocom.dk A/S.

”Vi ved fra analyser af danskernes bilsalgsvaner, at danskerne har manglet et sted, hvor man nemt, hurtigt og trygt kunne sælge bilen, og så gør det selvfølgelig heller ikke noget, at 4000 bilforhandlere byder om kap på ens bil”, siger han med et smil.

En del sælgere er blevet positivt overrasket over de priser, de har opnået. Det skyldes blandt andet, at mange bilforhandlere lige for tiden har meget travlt med at købe biler til eksport, blandt andet til Østeuropa og Afrika. Efter 27. april ventes en ny lov om refusion af registreringsafgifter at gøre det langt mindre attraktivt at sælge de lidt ældre biler til udlandet.

Men også på det hjemlige marked er der bud efter de mange gode biler på Autocom.dk’s online bilauktion.
”Jeg vil specielt fremhæve de små økonomiske biler som Peugeot 206 Hdi, Citroën C3 og Toyota Yaris. De sælges hurtigst og opnår de højeste bud over den fastsatte mindstepris. Pendlerne er gået et trin ned i bilstørrelse. Pendlerbilen er nu på størrelse med den typiske bil nummer to i familien”, siger Morten Holmsten.
”Men den klassiske familiebil, gerne med mulighed for syv sæder, for eksempel Opel Zafira og Peugeot 307 SW HDi, er også meget populære”, fortæller han.


Kenneth solgte bilen på 24 timer
og fik 28 procent mere for den

Kenneth Oldenborg fra Horsens kunne højest få 28.000 kr. hos lokal forhandler. Solgte til 36.000 kr. på Autocom.dk

Sælger Kenneth Oldenborg, 33, Horsens, er en af de bilejere, der for alvor har fået øjnene op for fordelene ved at sælge sin bil på Autocom.dk’s online bilauktion. Han solgte sin Renault Laguna RTI 2.0 fra 1998 med 180.000 km på tælleren på www.autocom.dk onsdag før påske og fik 28 procent mere for den, end han var blevet budt lokalt.

”Jeg vil skifte til en Opel Vectra-stationcar med højest 10.000 km på tælleren, for jeg har opdaget, at afskrivningen på en ny og brugt er den samme. Men de Opel-forhandlere, jeg besøgte, ville slet ikke have den. Og de andre bød latterligt lavt, syntes jeg. Det højeste bud var 28.000 kroner, hvis jeg ville købe en ny bil i stedet”, fortæller han.

”Jeg fik så et tip om at sætte den til salg på Autocom.dk. Og da min svoger har solgt flere biler dér, var jeg klar til at prøve. Jeg satte mindsteprisen til 35.000 kroner efter at have ringet og snakket med en konsulent hos Autocom.dk, som foreslog 34.000 kr. Allerede efter en time var der et bud på 33.000 kroner, og da auktionen sluttede, var den endt i 36.000 kroner, fortæller en meget tilfreds Kenneth Oldenborg.

”Det var jo super. Det var en forhandler i Århus, der vil eksportere den til Baltikum. Jeg havde lovet at aflevere bilen i en radius af 50 km, så jeg kørte op til ham et par dage senere og fik pengene kontant”, tilføjer Kenneth Oldenborg.

Han er overrasket over, hvor svært det har været at få forhandlerne til at tage bilen i bytte, men han er meget glad for den situation, han er i nu. Han vil nu kikke efter en diesel-stationcar, selv om familien kun kører 15.000-20.000 km om året. Det skyldes, at han synes, han får mere motorkraft med en dieselmotor.

”Jeg fik mere for bilen ved at sælge den på Autocom.dk, og nu kan jeg gå ud og købe en ny bil kontant. Så nu skal jeg rigtigt presse forhandlerne til en god pris”, griner han.




BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.