• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
9. januar 2009 - Ford

Ford Fusion Hybrid

Ford overrasker med hybrid til det amerikanske marked

Ford Fusion Hybrid - 76 km/t på strøm. Ford Fusion Hybrid - 76 km/t på strøm.

Ford / Bilpriser.dk 
Ford Motor Co. lancerer Ford Fusion Hybrid
Mens GM og Chrysler får fattighjælp af den amerikanske stat, klarer Ford sig uden. En bredere palette af økonomiske biler verden over har sikret Ford en langt bedre position end de to US-konkurrenter. Nu overrasker Ford også med en Ford Fusion Hybrid til det amerikanske marked. Den vises på Detroit-motorshowet.

Kører 17,5 km/l i byen og 15,4 km/l på motorvejen. 1.120 km på en tankfuld
Den 4,8 meter lange sedan bliver drevet frem af en 4-cylindret 2,5 liters benzinmotor med 155 hk og en elmotor, der kører på strøm, som er lagret i højeffektive MiMH-batterier. De er 20 pct. mere effektive end de batterier, som Ford tidligere har benyttet. Bilen kan køre 76 km i timen på strøm, hvilket er rekord. Strømmen kommer fra bremseenergien. Kun 6 pct. af bremsevirkningen skabes af gnidningsmodstanden mellem bremseklodser og skiver, resten skyldes den bremsevirkning, som el-generatoren er skyld i. Varmen fra batterierne bruges til opvarmning af kabinen.
Modellen er den mest økonomiske hybrid i klassen af mellemstore limousiner, oplyser Ford.
Om Ford Fusion Hybrid kommer til Danmark er nok tvivlsomt. De fleste dieselbiler kører længere på literen og er langt billigere. Men det kunne da være spændende, hvis den kunne sælges til en konkurrencedygtig pris. Som taxi ville den måske kalde de store smil frem hos politikerne i København, som vil have grønenre taxier.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.