• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
16. april 2009 - Opel Danmark

Opel Insignia med 325 hk

Mere design og power end tidligere

Insignia OPC bliver introduceret efter sommeren Insignia OPC bliver introduceret efter sommeren

Opel 
Den hidtil hurtigste udgave
Efter sommeren sender Opel en OPC-version af Insignia på gaden med 325 hk og en accelerationstid fra 0-100 km/t på seks sekunder.

Opel viser nu OPC versionen af Insignia, der bliver den hidtil hurtigste udgave af bilen med 325 hk og et drejningsmoment på 400 Nm. 

Særlig version af 2,8 V6 turbo motor
Insignia OPC vises for offentligheden for første gang på biludstillingen i Barcelona den 7. maj. OPC er forkortelsen for Opel Performance Center, der er Opels afdeling for de særligt sportslige biler. Hjertet i Opel Insignia OPC er en særlig version af den velkendte 2,8 V6 turbo, der normalt yder 260 hk i Insignia, men som i OPC versionen har gennemgået forskellige bearbejdninger. Opels ingeniører har gjort meget for at sikre en særlig attraktiv motorlyd til Insignia OPC, der af samme grund har fået nyt udstødningssystem med mindre modtryk og nyudviklede lyddæmpere.

Insignia OPC findes med seks trins manuel gearkasse og i alle karrosserivarianter – også som Sports Tourer. Topfarten er begrænset til 250 km/t og accelerationen fra 0-100 km/t kan klares på seks sekunder.

Raffineret OPC
Undervognen på Insignia OPC er raffineret yderligere i forhold til standardversionerne, og bilen står 10 mm lavere end Insignia V6. Mechatronic chassiset er udstyret med ny foraksel og high performance McPherson fjederben, der giver øget præcision i styringen og i undervognen. Den aktive FlexRide undervogn, hvor man normalt kan vælge mellem Tour og Sport eller blot beholde standardindstillingen som er et kompromis mellem de to, er på Insignia OPC afløst af en FlexRide undervogn med tre forskellige sport indstillinger: standard med en høj grad af kørekomfort, almindelig Sports indstilling og en OPC indstilling til kompromisløs kørsel for eksempel på bane. 

En særlig tilpasset udgave af det adaptive 4x4 firehjulstræk med elektronisk spærredifferentiale ved baghjulene (eLSD) er standardudstyr på Insignia OPC, der også har fået kraftige Brembo bremser med 355 mm skiver ved forhjulene. 

Design
Designmæssigt kan Insignia OPC genkendes forfra på to store lodrette luftindtag og bagfra ved to integrerede udstødningsrør. Bilen kommer standard med 19” alu-fælge og dæk i størrelsen 245/40. Som ekstraudstyr kan Insignia OPC leveres med nye 20” alu-fælge og dæk i størrelsen 255/35.

Indvendig har Insignia OPC Recaro sæder, OPC rat med flad bund og OPC instrumentgrafik.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.