• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
28. januar 2016 - Audi

Gode danske chancer

Tre danske mandskaber stiller til start i Monte-Carlo.

Rallye Monte-Carlo er åben for alle typer af biler, der har deltaget i Rallyes Automobiles Monte-Carlo mellem 1955 og 1980. Rallye Monte-Carlo er åben for alle typer af biler, der har deltaget i Rallyes Automobiles Monte-Carlo mellem 1955 og 1980.

Audi

Top10 chancer til dansk Audi
Den danske Audi 80 med Toni Hansen og Per Brodersen om bord starter i verdens største og hårdeste rally for klassiske biler, Rallye Monte-Carlo Historique, i Bad Homburg ved Frankfurt fredag den 29. januar kl. 12.30. Løbet slutter fem døgn senere i Monaco onsdag den 3. februar tidligt om morgenen efter ca. 2.600 km i de sydfranske bjerge.

Efter en lidt skuffende slutplacering som nr. 22 sidste år, hvor Toni Hansen og Per Brodersen kørte fantastisk men mistede et godt resultat, da vejen var blokeret af en fastkørt bil, er der i år store forventninger til de to erfarne herrer. Deres bedste placering indtil nu er en 11. plads i 2014, men de lå til en endnu bedre placering sidste år, indtil de mistede vigtige sekunder.

De stiller op for fjerde gang i løbet, og på grund af tidligere resultater i løbet starter de i år som nr. 24, hvilket minimerer risikoen for, at de taber tid på grund af en mindre rutineret kører foran ligesom sidste år, hvor de havde fået lov at køre med startnummer 80 til deres Audi 80 GLE fra 1979. Derfor har de også gode chancer for at slutte løbet i Top10 i år.

Træningstur i Alperne
Audi-teamet har forberedt sig optimalt til løbet og er netop vendt hjem fra en træningstur i Alperne. Som sædvanligt har Toni Hansen i løbet af vinteren gået Audien igennem fra inderst til yderst, og både team og bil er mere end klar til den hårde tur. Selv siger Toni: ”Vi håber på snefald i de kommende dage, for vi trives fint på de glatte veje.

Rallye Monte-Carlo Historique er ikke et hastighedsrally, men et pålidelighedsrally, hvor det gælder om mest præcist at overholde en given gennemsnitshastighed på de i alt 14 specialetaper. For hvert sekund, man kommer for tidligt eller for sent forbi en hemmelig tidskontrol, tildeles man strafpoint. Gennemsnitshastighederne kommer aldrig over 50 kilometer i timen, men på en smal, snedækket bjergvej i mørke eller tåge er det heller ikke muligt at køre så hurtigt, som gennemsnitshastigheden foreskriver, og derfor fungerer visse dele af løbet alligevel som et hastighedsrally.

 
 

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.