16. maj 2001 - Peugeot
|
|
|
Den nye Peugeot 307's forlygter ligner mere noget, der burde sidde på en stor luksus-bil, men det er selvfølgeligt et spørgsmål om smag og behag.
|
Af Jeppe Lykke Hansen Med sine store katteøjne, der umiddelbart virker voldsomme på en bil i den størrelse, viderefører Peugeot 307 designlinjerne fra den store Peugeot 607.
Den nye Peugeot 307, der har premiere hos de danske forhandlere i weekenden 26. og 27. maj, afløser 306'eren, der har haft stor succes på det danske marked gennem de sidste syv år.
God plads i mellemklassen Den nye Peugoet er ikke nogen lille mellemklasse-bil. Med en længde på 4,2 og en bredde på 1,73 er den en af de største og rummeligste i klassen.
Masser af sikkerhedsudstyr På sikkerhedsfronten er den nye Peugeot 307 udstyret med seks airbags, fire skivebremser med elektronisk bremsefordeler og Emergency Brake Assistant, der skal sikre den hurtigst mulige opbremsning.
Der er fem 3-punkts sikkerhedsseler med pyrotekniske selestrammere, aktiv piskesmældsafværgring, aktiv fodstøtte, der skubber chaufførens ben væk fra kollisionspunktet og isofix-beslag til børnesædet. Og måske allervigtigst en særlig kraftige karosseri-konstruktion med specielle forstærkninger i bunden og på udsatte steder.
Fire modeller Som udgangspunkt bliver det muligt at vælge mellem fire 307-modeller: XR 1.6 med 110 hk, XS 2.0 med 138 hk, SE 2.0 med 138 hk, HDI 2.0 med 90 hk.
For de tilsvarende 306-modeller ligger priserne på mellem 166.00 og 205.000 kroner, og det må forventes, at priserne på 307'erne kommer til at ligge i det nabolag.
|
|