29. april 2002 - Peugeot

Ny 307 Stationcar
Klassisk stationcar supplerer progressiv drivhusmodel

Ved første øjekast minder stationcaren om den forfriskende 307 SW, men taget og den konventionelle bagsæde afslører hurtigt tingenes rette sammenhæng.
Af Jeppe Lykke Hansen
I næste uge afsløres Peugeots ambitiøse 307 SW med kæmpe panorama-glastag og fleksible enkeltsæder, men der bliver også lidt til de mere konservative bilkøbere.

SW'en kommer nemlig også som konventionel stationcar, hvor bagsædet er et helt traditionelt fast splitbagsæde, og taget er et ganske almindeligt tag.

Fælles linjer
Linjerne har den dog til fælles med udsigtsmodellen. Bortset fra at den ikke har SW'erens store glastag, adskiller stationcarmodellens ydre sig altså ikke synderligt meget fra 307 SW.

Indvendigt har stationcaren ikke den store fleksibilitet, der ligger i SW'ens fleksible enkeltsæder, men begge modeller har lige mange aflægningsrum og samme bagagerumsdækken.

Fire motorer
Valget står imellem to benzinmotorer på henholdsvis 1,6 og 2,0 liter slagvolumen med 110 og 138 hestekræfter eller to dieselmotorer med 90 og 110 hestekræfter.

Den 110-hestes HDi'er kommer med Peugeots banebrydende partikelfiltersystem.

45.000 kroners besparelse
Priserne for 307 Stationcar starter ved 205.990 kroner for den billigste model.

Det er 45.000 kroner billigere end SW'en. Men så er udsigten altså heller ikke så god.



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER