9. februar 2001 - Renault

Fremgang for Renault
Mens bilsalget faldt fik Renault øget sin markedsandel

Scénic har været stjernen i Renaults modelprogram.
Renault i Danmark har oplevet en markant fremgang i de senere år. Således er markedsandelen øget fra 2,8 procent i 1996 til 4,4 procent i 2000.

I 2000 lykkedes det Renault at øge markedsandelen i Danmark trods en stor tilbagegang på bilmarkedet. Også på det danske marked er det Mégane-familien med Scénic i spidsen, der står for den største del af salget.

Uden for Vesteuropa opnåede Renault en stigning på 23 procent. For eksempel er Renault den førende bilproducent i Tyrkiet, hvor salgsstigningen i 2000 var på hele 49 procent i et voksende marked. Endvidere fortsatte ekspansionen i Sydamerika med 10,7 procent flere solgte enheder samt en rekordstor markedsandel i Centraleuropa på syv procent.

Renault satser på fortsat fremgang i 2001, hvor mærket præsenterer en række produktfornyelser og fortsat fokuserer på international udvikling. Målet er et salg på fire millioner enheder på verdensplan i år 2010.