6. december 2004 - Pressemeddelelse - Toyota

Et trin fra toppen
Toyota får andenplads i tysk undersøgelse

Toyota er rykket op på andenpladsen i ADAC's AutoMarxX, der er Tysklands største markedsundersøgelse af bilmærkers styrke.
Pressemeddelelse - Toyota
For et halvt år siden vakte det opsigt da Toyota, som det første ikke-tyske bilmærke, overhalede både Porsche og Audi, og samtidig placerede sig mellem de tre bedste i den omfattende undersøgelse AutoMarxX, som ud fra forskellige kriterier rangordner de bedste bilmærker på det tyske marked.

Nu er Toyota avanceret igen, og deler andenpladsen med BMW umiddelbart efter Mercedes-Benz.

Vejhjælpsstatistik
Undersøgelsen foretages to gange om året af Europas største bilistorganisation ADAC. Det er kun et år siden, Toyota fortrængte Volkswagen fra femtepladsen. Nu ligger mærket ét trin fra toppen i den meget omfattende undersøgelse, som bl.a. bygger på resultaterne af ADAC's egen vejhjælpsstatistik omfattende 500.000 assistancer og 43.000 spørgeskemabesvarelser fra læserne af ADAC's blad Motorwelt.

Undersøgelsen inddrager imidlertid også andet tilgængeligt materiale om mærke-image, teknisk udvikling, produktkvalitet, markedsstyrke, virksomhedsresultat m.v. Analysearbejdet foretages af det ansete Centre for Automotive Research i Gelsenkirchen under ledelse af Tysklands "bil-professor", dr. Ferdinand Dudenhöffer. I vurderingen indgår også betydende hjemkaldelsesaktioner, og man gennemgår 6.000 individuelle handler for at analysere værditabet for de enkelte modeller. Til sidst kan der tegnes et bredt billede af kvalitet og image for hver af de største bilproducenter, som er til stede på det tyske marked.

ADAC AutoMarxX November 2004-skema fines på: Autosieger.de



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER