20. marts 2008 - Semler Group

1200 km på en tankfuld
VW Golf BlueMotion bruger 20 pct. mindre brændstof end den almindelige model

VW Golf BlueMotion kan køre 22,2 km/l
VW
Volkswagen klar med endnu en miljøvenlig model: Golf BlueMotion er kommet til Danmark
Med et gennemsnitligt forbrug på 22,2 km/l og et CO2-udslip på beskedne 119 g/km, er det med Golf BlueMotion let at være miljøvenlig og samtidig bevare både køreglæden og komforten.

Allerede sidste år kunne Volkswagen præsentere Passat BlueMotion for danskerne. Nu er der kommet endnu et medlem til den miljøbevidste familie: Golf BlueMotion. Den står allerede nu klar hos de danske forhandlere. Golf BlueMotion har reduceret sit brændstofforbrug med 20 procent og kører 22,2 km/l i gennemsnit. Ligeledes er CO2-udslippet reduceret fra 135 til 119 g/km. Dens tank rummer 55 liter diesel, dvs., at man på én tank kan tilbagelægge over 1200 km non-stop.

I Golf BlueMotion ligger den kendte 105 hk stærke TDI-motor med et drejningsmoment på 250 Nm. De tyske ingeniører har pillet ved softwaren og derved både sænket omdrejningstallet og samtidig forbedret emissionsværdierne. Golf BlueMotion er naturligvis udstyret med dieselpartikelfilter. Forbedringerne er opnået gennem modifikationer af motorstyringen, gearkassens længere oversættelse af tredje, fjerde og femte trin, samt aerodynamiske forbedringer under bilen og en mere lukket kølergrill.

Undervognen er sænket ca. 15 mm, og det bidrager til reduktion af luftmodstanden. Dækkene på Golf BlueMotion er rullemodstands-optimerede og lufttrykket er forhøjet med 0,3 bar. Endnu et kendetegn ved Golf BlueMotion er multifunktionsinstrumentet Plus, som er standard i samtlige BlueMotion modeller. ”Plus” giver en særlig anvisning til føreren, når der skal skiftes gear, da en af de største påvirkninger af brændstofforbruget i virkeligheden er kørestilen.
Derudover har Golf BlueMotion det samme komplette udstyr som sin ”almindelige” pendant.

Golf BlueMotion fås fra kr. 278.300,- og er dermed ca. kr. 4.600,- billigere end den tilsvarende Trendline model.

Tilbage til nyhedsoversigten