11. januar 2002 - Bilpriser.dk

Bilpriser.dk til Tyskland
Bilpriser.dk i samarbejde med to tyske firmaer

Bilpriser.dk har fundet en række samarbejdspartnere i Tyskland.
Af Jeppe Lykke Hansen
Bilpriser.dk har indgået en samarbejdsaftale med to af Tysklands største virksomheder indenfor finansiering og forsikring om et nyt tysk super-site om biler. De to virksomheder er henholdsvis Tysklands næststørste forsikringsselskab HUK-Coburg og finansieringsselskabet GE Capital Germany, der er en del af den verdensomspændende General Electric-koncern.

Bilpriser.dk's tyske udgave bliver en de-luxe udgave af den danske version, men mere vil Bilpriser.dk's direktør Peter Grøftehauge ikke ud med på nuværende tidspunkt.
"Vi har udviklet et meget spændende koncept, og vi har fundet nogen af de bedste samarbejdspartnere. Resten får I at se, når vi går i luften," udtaler han.

Tysk premiere til april
Peter Grøftehauge forventer, at den tyske version af Bilpriser.dk vil gå i luften 1. april 2002, men så ligger der også et års hårdt udviklingsarbejde bagude.

Bilpriser.dk planlægger at åbne en tysk afdeling i Frankfurt, så snart projektet selv kan bære det økonomisk. Indtil da skal en række tyske virksomheder hjælpe med annoncesalg samt at skaffe yderligere strategiske samarbejdsaftaler.

Peter Grøftehauge fortæller, at efter et års forberedelse brænder samtlige medarbejdere virkeligt for at komme i gang.
"Det tyske Internet-marked er ekstremt interessant for os, da der ikke i forvejen findes et produkt, som det vi vil tilbyde, forklarer Peter Grøftehauge, der mener, at Danmark er nået længere på Internet-området end naboen syd for grænsen.

"Det er bestemt ikke dumt at kigge på lande, hvor vi kan udnytte Danmarks forspring på Internet-området, og her er Tyskland oplagt," siger han.

Sund forretning
Autocom A/S, der står bag Bilpriser.dk, blev startet af brødrene Peter og Martin Grøftehauge i 1997 og er i dag en virksomhed med 11 ansatte. En succeshistorie i et ellers meget trængt marked.

"Vi har været konservative i vores forretningsmodel. For et par år siden ekspanderede mange IT-virksomheder eksplosivt for de investormillioner, der dengang flød på markedet. Det valgte vi ikke at gøre, da vi ikke ville udvide firmaet for andre folks penge og risiko," fortæller Peter Grøftehauge.

Den politik har ført firmaet relativt uberørt gennem dot.com-krisen, hvor IT-virksomheder med væsentlig flere penge i ryggen er kollapset efter tur, når bunden kom til syne i pengekassen. Bilpriser.dk vil videreføre det sunde købmandskab i Tyskland og bygge Internet-siden op fra bunden og ikke udvide forretningen, før konceptet og det økonomiske fundament kan bære.

Autocom A/S hviler i dag på tre ben. Den kendte gratis vurderingsservice på Internet Bilpriser.dk, det professionelle vurderingsværktøj Autocom Prisberegning og Autocom Bilauktion på Internet-adressen www.autocom.dk. Og snart kommer altså også en tysk Internet-side om biler til forretningsområderne.



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER