3. december 2002 - sportscartesting.com
|
|
|
Lexus SC430 har udseendet med sig.
|
Af sportscartesting.com MED MERE POWER, fra 283 til 300 hestekræfter, er Lexus SC430 parat til 2003-sæsonen.
SC430 er fortsat sportscoupeen, der kan laves om til en roadster på næsten magisk vis. Tryk på en knap, og aluminiums-toppen kører ned pr. elmotor. Det tager blot 25 sekunder, og tag såvel som sideruder er nede. Og selv med det hele slået ned i bagagerummet, er det fortsat plads til et par golfbags.
Det ser forrygende ud i udstillingslokalet, men når man sidder i bilen og oplever det i virkeligheden er det ren magi. Man kan end ikke høre de små elmotorer.
Blød power V8-motoren er brutal silke (hvis det ellers er muligt, men det er det i SC430). De vigtigste data at husker er:
· 4,3 liters 90 graders V8 med to overliggende knastaksler pr. cylinderrække. Alublok og topstykker. · 300 hestekræfter ved 5.600 omdrejninger i minuttet og 442 newtonmeter ved 3.400 omdrejninger i minuttet.
Strålende udseende 2003-udgaven af SC430 kommer på 18 tommer fælge med 245/40 ZR 18 dæk. Det skaber et glimrende udseende og udstråling.
Seneste version har i øvrigt fået en anden opsætning af undervognen, imidlertid har vi endnu ikke testet 2003-versionen, så vi kan sige, hvordan det virker.
FAKTA · Lexus SC430, 2003-udgaven · Mere effekt - mere moment - ny affjedringsafstemning · Front-motor, baghjulstræk · 4,3 liters V8, alublok og alutop · 300 hestekræfter ved 5.600 omdrejninger i minuttet, 332 newtonmeter ved 3.400 omdrejninger i minuttet · 245/40 ZR 18 dæk på 18 tommer alufælge · 0-100 kilometer i timen: Seks sekunder · Topfart: 250 kilometer i timen
|