13. marts 2009 - GM

Overarbejde hos Opel
Opel har på få måneder solgt 75.000 styk Opel Insignia

Opel Igsignia - sælger som varmt brød.
Opel / Bilpriser.dk
Lørdagsarbejde hos Opel
Kun få måneder efter introduktionen af Opel Insignia på de europæiske markeder har Opel forhandlerne solgt mere end 75.000 eksemplarer af bilen, der er kåret til Car of the Year 2009 - Årets Bil i Europa. For at følge med efterspørgslen på Insignia har Opel ledelsen besluttet endnu engang at øge den planlagte produktion. Denne gang med et ekstra skiftehold om lørdagen på fabrikken i Rüsselsheim, hvor Insignia bygges. Det ekstra skiftehold kommer oveni de to ekstra skift, der blev iværksat tidligere i år. Det skyldes blandt andet et skrotordning for biler på ni år og derover på 18.750 kr. ved køb af ny eller maksimalt et år gammel bil i Tyskland.

18.000 Insignia'er solgt på syv dage

Det er navnlig udviklingen af salget i Tyskland, der trækker Opel salget i en positiv retning. Alene i de første syv hverdage i marts måned solgte Opel 18.000 biler i Tyskland. Det tilsvarende tal for de 2008 var 7200 biler. I de første ti uger af 2009 har Opel solgt næsten 90.000 biler i Tyskland, hvoraf de 63.000 er købt af private. Det er en stigning på 150 procent i
forhold til samme periode af 2008.

500 solgt i Danmark
I Danmark er Insignia også blevet positivt modtaget. Siden introduktionen i sidste weekend er der solgt knap 500 biler i Danmark.
"Det er vi meget tilfredse med i betragtning af, at bilsalget i Danmark også er ramt af krisen", siger adm. direktør Thomas Bruun, GM Danmark.
Oven i købet er stationcar versionen af Insignia endnu ikke til salg i Danmark.
"Vi sælger normalt flere stationcar end sedan i dette segment, så vi venter i spænding på Insignia Sports Tourer, når den kommer til landet i slutningen af april", siger han.

At interessen for Insignia også er stor i Danmark ses af besøgstallet på hjemmesiden opel.dk, der havde 50.000 besøg i ugerne op til Insignia introduktionen mod normalt omkring 30.000.