9. september 2009 - SMC A/S

SMC: Besked om garanti
Skandinavisk Motor Co. ønsker at give bilejere ren besked om garanti.

Adm. dir. Kim S. Rasmussen, SMC A/S, vil give bilejerne ren besked om graranti.
SMC A/S
SMC "fifler" ikke
"I en udgave af DR-programmet Kontant fra tirsdag den 8. september fremgår det, at det er en generel holdning i den autoriserede bilbranche, at det er legitimt at "fifle med salgsargumenter"  i forbindelse med garanti-forhold. Skandinavisk Motor Co og vores netværk af 132 forhandlere tager kraftigt afstand fra denne holdning.", siger administrerende direktør Kim S. Rasmussen, Skandinavisk Motor Co efter DR-programmet Kontant tirsdag aften.

Garanti kan ikke bortfalde, når man bruger et autoriseret værksted
"Bilejere kan opretholde deres garanti uanset, om de bruger autoriserede eller uautoriserede værksteder. Bilejeren skal dog være opmærksom på, at garantien kan bortfalde, hvis det uautoriserede værksted, bilejeren benytter, ikke servicerer bilen efter producentens anvisninger i servicebogen. Garantien kan aldrig bortfalde, hvis værkstedet, der har serviceret bilen, er autoriseret", tilføjer han.
"Som repræsentant for den autoriserede branche er det klart, at Skandinavisk Motor CO entydigt vil anbefale bilejeren at benytte autoriseret værksted på grund af kvaliteten, teknologien og sikkerheden. Men anbefalingen må aldrig ske med garantien som gidsel", slutter han.