5. februar 2010 - Renault

Forbedret Mégane CC
Cabrioleten Renault Mégane CC er forbedret på stort set alle punkter.

Renault Mégane CC i 2010-trim er forbedret på en lang række punkter.
Renault
Forbedret CC
Den ny Renault Mégane CC afløser om få måneder den nuværende version. Den ny Mégane CC ser ikke alene bedre ud - den er bedre på alle punkter.
Da Renault Mégane CC så dagens lys tilbage i 2003 var det lidt af en nyskabelse. Med todelt glastag og plads til 4 ombord, gjorde den det muligt at kombinere lysten til en cabriolet med ønsket om at få en bil, der kunne anvendes hele året.
Nu, efter produktionen af knap 171.000 eksemplarer, er Renault klar til at sætte produktionen af efterfølgeren i gang.

Ny Mégane CC kommer på markedet i Europa i maj
Den ny Renault Mégane CC vises første gang på biludstillingen i Geneve, og kommer til salg i Europa i maj. I forhold til forgængeren er der naturligvis en række banebrydende nyskabelser. Først og fremmest er bilens dynamiske evner blevet opgraderet betydeligt. Et 80 procent stivere karosseri, koblet med en strammere affjedring og en bedre afstemt servostyring sikrer, at den ny Mégane CC også appelerer til dem, der ønsker en sportslig bil.

Det todelte glastag er nu hurtigere at åbne og lukke

Det todelte glastag er bibeholdt i den ny Mégane CC, blot med den tilføjelse, at det nu er endnu hurtigere at åbne og lukke. Kun 21 sekunder går der, fra man har trykket på knappen, til taget ligger foldet sammen i bagagerummet. I parantes bemærket rummer det 417 liter bagage med taget oppe og 211 liter med taget nede.

CC er vokset og har fået nyt motorprogram

I forhold til forgængeren er CC'en også vokset. I alt er den blevet 13 centimeter længere, 3,4 cm bredere, 3 centimeter højere, mens akselafstanden er øget med 8,7 cm.
Nyt i forhold til forgængeren er også motorudvalget, der inkluderer både benzin- og dieselmotorer. Det er blevet totalt revideret.
Indgangsversionen en 1.6 liters benzinmotor med 110 hk og 6 gear. Ønsker man yderligere power, er det muligt at vælge den meget roste 1.4 liters TCe motor med 130 hk. Derudover fås bilen med 2-liters benzinmotor og 140 hk. På dieselsiden er der ligeledes 3 motorer at vælge imellem. Først er der 1.5 Dci med Renaults ny EDC-gear, en automatgearkasse med dobbeltkobling, á la VW’s DSG-gear. Derudover fås den med 1,9-liters dieselmotor med 130 hk og den store 2-liters dieselmotor med 160 hk.

Det er endnu for tidligt at sige noget om prissætningen på bilen i Danmark, ligesom det endnu ikke ligger fast, hvornår Renault Mégane CC introduceres på det danske marked.