2. august 2001 - Porsche

Porsche satser på Asien
Store tyske forventninger til de fjernøstlige markeder.

Porsche forventer ikke mindre end en fordobling i salget på de asiatiske markeder.
Af Jeppe Lykke Hansen
Krisen har længe kradset i Asien, hvor fallitter og arbejdsløshed har hæget gennem landene. Men udviklingen ser nu ud til at vende og det tyske supersportsmærke Porsche vil være med, når opturen tager fart.

Med åbningen af nye Porsche-centre i Thailand og Malaysia satser Porsche på en kraftig salgsforøgelse af 911 og Boxster.

Strategisk satsning
I Thailands hovedstad Bangkok har Porsche strategisk placeret sit nye center på hovedvejen mellem Bangkoks centrum og lufthavn, hvor de har anlagt et 320 kvadratmeter stort showroom samt et topmoderne udstyret autoriseret Porsche-værksted.

Malaysias hovedstad Kuala Lumpur er foreløbigt kun blevet beriget med et 300 kvadratmeter stort center i udkanten af byen, men til efteråret åbnes et 420 kvadratmeter stort showroom ved det verdensberømte Petronas Towers i centrum.

Porsche forventer over en fordobling af salget på de asiatiske markeder med udgangspunkt i investeringerne i de to lande.