30. juni 2010 - Volvo

Volvo C70 bedst i klassen
Titel tildelt af verdensomspændende analyseinstitut

Volvo C70 er af analyseinstituttet J.D. Power and Associates blevet tildelt titlen Top Compact Sporty Car

Volvo 
2010 Initial Quality Study
I det verdenskendte analyseinstituts 2010 Initial Quality Study (IQS), der blev offentliggjort den 17. juni, gav J.D. Power and Associates titlen Top Compact Sporty Car til Volvo C70.
Samtidig er Volvo avanceret fra en tyvende- til en tiendeplads blandt bilproducenterne, ligesom tre Volvo-modeller – S80, XC70 og XC60 – er i top 3 i deres respektive klasser.

Ti pladser frem
Volvo Cars' fokus på kvalitet har været med til at sikre svenskerne tiendepladsen blandt bilproducenterne (en fremgang fra tyvendepladsen i 2009). Alle inden- og udenlandske bilproducenter, der sælger biler i USA, bliver målt på antallet af problemer pr. 100 biler (PP100), og i år opnåede Volvo sin tiendeplads ved at matche industriens gennemsnit på 109 PP100.

Bilproducenternes VM
"IQS kan siges at være bilproducenternes OL eller VM, så det er særdeles tilfredsstillende, at vi er gået hele ti pladser frem," siger Bengt Banck, direktør for kvalitet og kundetilfredshed hos Volvo Cars.
I 2010 er det også første gang, Volvo-modeller har opnået individuel anerkendelse for særligt god værdi og ydelse.

2010 Best Overall Value of the Year
For nylig valgte IntelliChoice Volvo C70 som 2010 Best Overall Value of the Year i klassen for
luksus-cabrioleter; en titel, som J.D. Power and Associates nu følger op med valget som Top Compact Sporty Car.

Top 3 placeringer
Udover C70 er andre Volvo-modeller placeret i top 3 i deres respektive klasser: S80 i mellemklasse premium, XC70 i mellemklasse premium crossover/SUV og XC60 i "entry premium crossover/SUV".

Om J.D. Power and Associates
J.D. Power and Associates er et verdensomspændende analyseinstitut med hovedkontor i Californien.

Ifølge J.D. Power and Associates fungerer IQS som benchmark for nybilskvalitet, målt efter 90 dages ejerskab. IQS anvendes dels af producenterne til at forbedre design og konstruktion, dels af forbrugerne når de skal købe ny bil.