31. august 2010 - Renault

Farverig privatleasing
Renaults succes med privatleasing giver flere biler med skrappere farver.

En Clio må godt være skriggrøn, når den er privatleaset.
Renault
Farverig privatleasing
Renault har succes med privatleasing i Danmark. Og med at få flere farverige biler på vejene. For de to ting hænger sammen, har Renault-importøren overraskende opdaget.
Mens Renault i salgsstatistikken indtager en 14. plads herhjemme, er positionen anderledes positiv, når man udelukkende kigger på privatleasing. Her er Renault på en samlet 4. plads.
Det går fremad for Renault. Sidste år ved samme tid var markedsandelen for personbiler på 2.2 procent, mens den i år ligger på 3.5 procent. I et noget mere optimistisk marked i 2010 i forhold til 2009, betyder det, at Renault har fordoblet antallet af solgte biler fra sidste år til i år. Og den positive tendens fortsætter.

Markedsandel på over 11 pct. på privatleasing
En af årsagerne til det er Renaults store succes med privatleasing. Her indtager Renault pladsen som det fjerde mest populære mærke med en samlet markedsandel på over 11 procent.
Kigger man på modellerne er det især Renault Clio og Renault Megane, der er med helt fremme. Renault Clio er det-næst mest populære valg, når forbrugerne skal vælge bil til privatleasing. En ud af ti privatleasede biler herhjemme er således en Renault Clio, mens også Renault Megane - med en 6. plads - klarer sig rigtig flot i kampen om kundernes gunst.

Lav førstegangsydelse har virket

Forklaringen på, at Renaults stores succes på privatleasingmarkedet, er at have de rette biler til de rette priser:
"En helt nødvendig forudsætning for succes på privatleasingmarkedet er naturligvis, at vi har de rette biler, og det har vi med Clio, Megane og Scenic. Men der er jo mange måder at skrue en attraktiv privatleasingaftale sammen på. Så da vi i foråret skulle tage stilling til, hvordan vi ville skabe en succes var vi sikre på, at det skulle skabes gennem introduktionen af Danmarks laveste førstegangsydelse på 5.900 kroner, og det har virket", siger marketingchef Genete Rafn, der tilføjer, at Renaults privatleasing sker med FDM certificerede kontrakter, der sikrer kunderne optimalt.
Ud over førstegangsbetalingen skal der betales et startgebyr på knap 3.000 kr., kan Bilpriser.dk tilføje.

Privatleasingkunder vil have farver på drengen
Hos Bilia, der har forretninger i hele Storkøbenhavn, mærker Brand Manager for Renault, Peter Veng Andersen, enorm interesse for privatleasing.
"Der er ingen tvivl om, at privatleasing i byområderne virkelig har vundet indpas. Vi sælger minimum en Clio hver dag til privatleasing", siger Peter Veng Andersen, der har noteret sig en spøjs ting omkring de, der vælger at privatlease deres bil frem for at købe den.
"Hvis man generelt kigger på den danske bilpark, så er de konservative farver, sort og sølv virkelig fremherskende. Men det forholder sig anderledes, når kunderne ønsker at privatlease. Så skal der farver på drengen, og vi har sendt flere skriggrønne, højrøde og klart blå Renault Clio ud på vejene", siger Peter Veng Andersen.