28. oktober 2010 - Renault

Feminin Twingo
Kvinder, der tør vælge en feminin bil, bør tage et nærmere kik på Miss Sixty.

Renault Twingo Miss Sixty - for dem, der tør være feminine.
Renault
Feminin Twingo
Der er nok ikke mange mænd, der synes at en Renault Twingo i lyserød med broderier og lyserøde knapper er sagen. Men det er der måske en del kvinder der synes. Og til dem har Renault netop lanceret modellen Renault Twingo Miss Sixty. Ikke alene ser den godt ud. Den kører også meget langt på literen
Renault har i samarbejde med det italienske modebrand Miss Sixty, der især er kendt for feminine jeans, netop udviklet bilen til de kvinder, på den ene side lægger vægt på miljøet og på den anden side også tør signalere feminine værdier og sjov i gaden.
Bilen hedder naturligvis Twingo Miss Sixty og har en lang række designmæssige forskelle i forhold til en standard Twingo.

Pink og sort er de gennemgående farver

Renault Twingo Miss Sixty's er ret nem at spotte, da den er designet med farverne pink og sort som gennemgående farver. Bilen står godt fast på specialdesignede 15 tommer alufælge og sidespejle, for- og bagkofanger er designet i klar sort farve.
Sammensætningen af pink og sort går igen indenfor i kabinen med tofarvet Alcantara i pink og sort. Rattet er tykt læder, og der er pink elementer overalt på intrumentbordet.
Renault Twingo Miss Sixty's signalerer også luksus, så klimaanlæg, radio/CD med MP3 tilslutning og Bluetooth er standard, og bagved nyder passagerene godt af de to enkeltsæder, der kan forskydes individuelt.

Meget sparsomme motorer

Men det er ikke design det hele. Twingo Miss Sixty har også motorer, der kører særdeles langt på literen. Dieselversionen med 75 hk udslipper blot 94 gram CO2 pr. kilometer og har 10 hk mere end den hidtidige 65 hk diesel. Uden dette går ud over miljøet. Den udleder nemlig 19 gram CO2 mindre. For benzinvarianten er besparelsen 5 gram CO2 pr. km hvilket betyder et CO2 udslip på blot 109 gram/km
Brændstofbesparelsen er både hentet ved hjælp af en mildt ændret gearkasse og ved hjælp af dæk med lavere rullemodstand.

Eventuel dansk import og danske priser kendes der endnu ikke noget til.