12. januar 2011 - KIA

KIA Rio får designløft
Ny og smartere udgave af KIA Rio skal tiltrække yngre bilkøbere.

De første offentliggjorte skitser af den ny KIA Rio
KIA
Rio får designløft
De første officielle skitser af næste generations KIA Rio blev afsløret i dag og viser et kraftfuldt, dristigt design, som markerer det næste store skridt i koncernens igangværende designmæssige revolution.
Den nye model, som er længere, lavere og bredere end den nuværende Rio, er designet til at have følelsesmæssig appeal i B-segmentet, og målgruppen er progressive, energiske kunder i alderen 25-49 år.

Kvalitetsfølelse som i en større bil

Den nye bil i B-segmentet beskrives af KIA's chefdesigner Peter Schreyer som sportslig og elegant med en buet form, som stiger fra forhjulene og giver et visuelt indtryk af bevægelse og flydende linjer, selv når bilen holder stille.  Indvendigt vil den nye Rio byde på en kvalitetsfølelse, som typisk associeres med større og dyrere biler.
"Downsizing bliver mere og mere udbredt for tiden, og en så attraktiv bil i B-segmentet som den helt nye Rio med førerorienteret kabine og udstyr vil helt sikkert gøre det nemmere for kunderne at foretage det skifte.  Den nye Rio er det næste store skridt i KIA's designmæssige revolution, og vi forventer, at denne model bliver endnu mere populær end den nuværende", udtaler Soon-Nam Lee, som er Director of Overseas Marketing hos KIA Motors Corporation.
Den nye KIA Rio introduceres globalt tirsdag den 1. marts 2011 i forbindelse med den internationale biludstilling i Geneve.
Den nuværende KIA Rio var koncernens 3. mest solgte model på de oversøiske markeder i 2010 med mere end 205.000 solgte biler.