1. december 2011 - SEAT

Falske bilkøbere på spil
SEAT-forhandlere rammes af falske bilkøbere.

I de kommende uger kører en gruppe falske bilkøbere rundt i landet og foregiver at være interesserede i at købe en ny SEAT.
SEAT

Falske bilkøbere rammer SEAT
De kommende to uger drager et hemmeligt hold af falske bilkøbere ud i landet for at se på bil hos SEATs 30 salgssteder. De falske kunder, såkaldte ”mystery shoppers”, skal teste kundeoplevelsen hos SEAT for at sikre, at kundeservicen og -tilfredsheden er i top.

Find din næste SEAT her

Fokus på tre områder
Men de otte ”mystery shoppers” er faktisk hyret af SEAT til at spille potentielle kunder, der er på udkig efter en bil. Det sker som led i SEATs arbejde med styrke kundetilfredsheden. De såkaldte ”mystery shoppers” er dermed i virkeligheden kundernes ambassadører, der skal undersøge salgsoplevelsen indefra.
De ”falske kunder” er på forhånd blevet instrueret i, hvordan salgsprocessen er hos SEAT, og de skal efterfølgende rapportere til SEAT, hvordan de blev taget imod og behandlet i butikken.
Ved de hemmelige besøg vil de udsendte ”mystery shoppers” især lægge mærke til tre ting:

• Føler de sig godt modtaget hos SEAT?
• Bliver der lyttet til, hvad de er på udkig efter og rådgivet derefter?
• Tilbydes de at prøvekøre bilen?

Vi vægter god kundeservice meget højt og har sat meget i gang for at styrke vores kundeservice. Vores ”mystery shoppers” er en del af en ekstra indsats, der giver os mulighed for at se på os selv med kundernes øjne. Og der er altid plads til forbedringer, siger Nicolai Søgaard Olsen, salgschef hos SEAT i Danmark, der understreger, at salgsstederne godt ved, at de på et tidspunkt vil få besøg af en ”mystery shopper”. 
 
Ikke første gang
Det er ikke første gang SEAT sender falske bilkøbere ud til forhandlerne for første gang. Første gang var i foråret og i løbet af næste år vil salgsstederne få besøg tre gange yderligere. Hver gang samles resultaterne, så SEAT kan følge udviklingen i kundeserviceniveauet i takt med, at SEAT løbende uddanner alle medarbejdere.
Indsatsen er del af en samlet fokus fra SEAT på at øge kundetilfredsheden, der også omfatter udvidelse af forhandlernettet, opgradering af showrooms og gode tilbud på specialmodeller og udstyr.

SEAT har i dag 30 udsalgssteder og forhandlere i Danmark, men forventer at have en række yderligere forhandlere på plads i løbet af 2012.

Sælg din bil på Bilpriser.dk