21. juli 2014 - Ford

Ford vinder på miljø
Ford kåret til verdens mest miljøvenlige brand.

Over de seneste år har Ford været helt i front på bæredygtighed.
Ford

Ford er blevet kåret til verdens grønneste brand. Den globale brandingvirksomhed Interbrand har netop offentliggjort sin liste for 2014 over verdens 50 mest grønne brands og her stryger Ford helt til tops, foran sværvægtere som Coca-Cola og Microsoft.

Ford Motor Company bliver først og fremmest anerkendt for at gå forrest, når det handler om ansvarlig og bæredygtig produktion, høj gennemsigtighed i virksomhedens forretningsprocesser og for at give offentligheden udvidet adgang til information om virksomhedens aktiviteter. Fords selvstændige, miljøvenlige initiativer og særlige fokus på reduktion af vand og affald bidrog til at sikre førstepladsen.

Interbrand kårer hvert år de 100 stærkeste brands i verden og det er blandt disse, at de 50 mest miljøvenlige brands bliver fundet. Disse brands bliver fundet på baggrund af omfattende forbrugerundersøgelser og data, indsamlet og analyseret af Deloitte Consulting LLP, sammenholder Interbrand forbrugernes opfattelse med hårde facts og tildeler virksomhederne point.

"Over de seneste år har Ford været helt i front på bæredygtighed. Ford har integreret bæredygtighed i virksomhedens forretningsplan. Det betyder, at Ford hurtigt’ kan tage bestik af – og handle på - de sociale- og miljømæssige påvirkninger, virksomhedens aktiviteter medfører", siger Interbrands topchef Jez Frampton.

"Nøglen til at gøre Ford endnu mere værdifuld – som brand og som virksomhed – er at fortsætte investeringerne i brugen af alternative energikilder og udvikle nye, brændstofbesparende teknologier", siger Frampton.