31. juli 2018 - Ford

Ny Ford Transit Connect
Spar penge med ny Ford Transit Connect.

Den nye Transit Courier har en nyttelast mellem 500-530 kg. og en volumen i varerummet på hele op til 2.3 kubikmeter.
Ford

Med den nye Ford Transit Connect introduceres helt nye motorer, der er mere brændstoføkonomiske end tidligere. Blandt andet er den nye dieselmotor op til 12 procent mere brændstoføkonomisk end forgængeren.

Den nye Ford Transit Connect, der nyligt blev lanceret sammen med den nye Ford Transit Courier, er en del af Fords nye varebilsportefølje, der henover de næste 18 måneder vil blive fornyet. I løbet af de første fem måneder af 2018 har Ford solgt mere end 126.000 Transit-modeller på det europæiske marked.

Den helt nye Ford Transit Connect er blevet endnu mere attraktiv for varebilsbrugere. Med helt nye og avancerede diesel- og benzinmotorer og nye gearkasser optimeres brændstofforbruget med op til 12 procent.

”Brændstofudgifter er afgørende for varebilsbrugere. Vi har brugt meget tid på avancerede nye teknologier, der skal hjælpe brugerne med at spare penge,” fortæller Hans Schep, General Manager, Commercial Vehicles, Ford of Europe. ”Vores små varebiler giver praktisk anvendelighed i et lækkert design. Vi har fokuseret på at reducere ejerskabsomkostningerne med nye motorer og gearkasser, der arbejder sammen med avancerede førerassistanceteknologier.”

Nyt motorprogram

Fords nyeste og mest avancerede motorprogram til den nye Transit Connect lever op til de seneste Euro 6.2 standarder – beregnet efter WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure).

Fords helt nye 1.5-liters EcoBlue dieselmotor kombinerer sofistikeret brændstofindsprøjtning med en turbo og forureningskontrolsystem. Motoren fås i tre varianter: 75 hk (21,3 km/l, 124 g/km CO2), 100 hk (21,3 km/l, 123 g/km CO2) og 120 hk (20,0 km/l, 130 g/km CO2).

Ifølge Fords beregninger vil dieselvarianten med 100 hk i praksis bruge 12 procent mindre brændstof ved normal kørsel end forgængeren.
Vil du hellere køre med benzinmotor, er det muligt at vælge den prisvindende 1.0-liters EcoBoost-motor. Her er et allerede lavt brændstofforbrug blevet reduceret med yderligere fem procent sammenlignet med forgængeren, til et forbrug på 15,6 km/l og en udledning på 146 g/km CO2. Reduceringen opnås blandt andet med en ny brændstofindsprøjtning og et forureningskontrolsystem, der giver et forbedret brændstofforbrug – og yderligere optimeres ved hjælp af cylinderdeaktivering, som frakobler den ene cylinder ved lav belastning.

Den nye Transit Connect fås med en ny optimeret 6-trins manuel gearkasse som standard på alle motorer. Foretrækker du automatgear, fås Fords helt nye 8-trins automatgearkasse i forbindelse med den nye 1.5-liters EcoBlue dieselmotor med 120 hk. Automatgearkassen kommer desuden med brændstofbesparende features som:

•    Adaptive Shift Scheduling, der ud fra brugernes individuelle kørestil optimerer
gearskiftenes timing. Systemet kan også vurdere om man holder på en bakke eller drejer hårdt ind i et sving, så man altid har et stabilt gearskifte.

•    Adaptive Shift Quality Control, der analyserer informationer omkring bilen og området omkring bilen, for at justere trykket på koblingen, så alle gearskift føles bløde. Teknologien kan også justere blødheden på gearskiftene, så de tilpasses enhver kørestil.
Serviceintervallerne er på op til to år/30.000 km, dog med et obligatorisk eftersyn på dieselvarianterne hver 12. måned. Modeller med automatgear har et serviceinterval på to år/20.000 km med et obligatorisk eftersyn efter ét år.

Økonomisk kørsel betaler sig

Brændstofforbruget forbedres yderligere med et mere aerodynamisk design på den nye Transit Connect. Med ’Active Grille Shutter’-teknologi, der er standard i forbindelse med dieselmotorerne, kan den nye Transit Connect automatisk lukke spjældene i kølergitteret, når der ikke er brug for luftgennemstrømning.

Brændstofforbruget kan forbedres endnu mere med to førerassistanceteknologier:

•    Ford EcoSelect gør, at føreren med et tryk på en knap kan vælge ECO-mode, der påvirker motorydelsen og mindsker brændstofforbruget.

•    Ford EcoMode analyserer førerens kørestil og giver tilbagemeldinger via instrumentpanelet med brændstofbesparende tips for en mere økonomisk kørsel.

Ligesom forgængeren tilbydes den nye Transit Connect både i en kort og i en lang version og med en lastvolumen op til 3,6 kubikmeter (VDA) i varerummet. Den nye Transit Connect kan fragte fra 410-850 kg nyttelast.

Mindste medlem af Transit-familien også fornyet
Det mindste medlem i Transit-familien, Ford Transit Courier, er også blevet fornyet udvendigt – såvel som indvendigt.

I den nye Transit Courier er motorerne også blevet optimeret, så de lever op til de seneste Euro 6.2-standarder. På motorprogrammet er Fords brændstofbesparende 1.5-liters TDCi dieselmotor med 75 hk eller 100 hk og et forbrug på 23,3 km/l og 112 g/km CO2; eller den prisvindende 1.0-liters EcoBoost benzinmotor med 100 hk og et forbrug på 17,9 km/l og 126 g/km CO2. Fords nye 6-trins manuelle gearkasse erstatter den tidligere 5-trins.

Den nye Transit Courier har en nyttelast mellem 500-530 kg. og en volumen i varerummet på hele op til 2.3 kubikmeter.