17. maj 2004 - Pressemeddelelse - Fiat

Fremgang for Fiat
Fiat Auto øger markedsandelen på det europæiske marked

Lancia har tegnet sig for den største relative stigning blandt Fiat Autos mærker.
Pressemeddelelse - Fiat
Fiats markedsandel i Europa steg til 7,7 procent i april måned, hvilket svarer til en fremgang på 11,4 procent i forhold til april måned sidste år. Fiat kan dermed notere den største fremgang blandt de europæiske bilfabrikker i april måned.

Totalt steg salget af nye personbiler med 4,1 procent i Europa i perioden. Fremgangen i april bekræfter den positive udvikling, Fiat har været inde i årets første fire måneder.

Panda og Idea
I forhold til de første fire måneder sidste år er Fiat gået 4,7 procent frem. I samme periode steg det totale salg af personbiler i Europa med 3,2 procent. Fremgangen tilskrives blandt andet introduktionen af nye modeller som Fiat Idea og Fiat Panda.

Opdelt på de tre største mærker i Fiat gruppen er salgsfremgangen største for Lancia, der har solgt 28,4 procent flere biler, Fiat har solgt 10,9 procent mere, og Alfa Romeo har øget sit salg med 4,3 procent i forhold til samme periode 2003.

I segmentet for små bybiler ligger Fiat Panda nu på førstepladsen, og Fiat Idea er nummer to på listen over de meste solgte kompakte MPV'er i Europa.



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER