9. maj 2006 - Pressemeddelelse - Opel

Ny 4X4'er fra Opel
Opel Antara introduceres på et voksende marked

Den nye Opel Antara introduceres på et voksende europæisk marked.
Pressemeddelelse - Opel
I dette efterår introducerer Opel den 5-dørs salgsklare udgave af den Antara GTC konceptbil, der vakte så stor interesse på den internationale biludstilling i Frankfurt i efteråret sidste år.

"Med den ny Antara går vi ind i et af de hastigt voksende segmenter i Europa," siger Hans Demant, øverste chef for Opel.

"Antara er en teknisk avanceret bil, den kombinerer dynamisk design med intelligent firehjulstræk, stor anvendelighed og en høj placering af sæderne, som er med til at skræddersy den til en voksende kundegruppe."

Andelen af sportskøretøjer og crossovers som Antara er fordoblet siden 1998 - fra tre til seks procent - og væksten forventes at fortsætte.

"Da vi præsenterede Antara GTC konceptbilen sidste september i Frankfurt, blev den hurtigt showets stjerne," siger Alain Visser, chef for marketing i Europa for Adam Opel GmbH.

"Nu er den køreklare bil færdig, og man kan se, hvordan vi vil nå vore mål i dette voksende marked. Det er tydeligt, at det sporty coupéagtige look fra den 3-dørs konceptmodel er taget med over i denne 5-dørs, 5-sædede dynamisk udseende bil, der rummer masser af fleksibilitet i kabinen."

Antaras design præges af kontraster. Den lavere del af bilen ser meget robust ud - og dette kombineres med bløde og skarpe linier, der giver hele køretøjet en sporty, muskuløs og samtidig stilig fremtoning.

Designerne havde som mål at skabe en bil, der både er dynamisk og samtidig komfortabel på længere rejser. Omhyggeligt formede detaljer som motorhjelmens linieføring og grillens udformning med bred krombjælke og Opel logo signalerer bevidst bilens høje kvalitet, og hvad mærket står for.