8. december 2000 - Volvo

Volvo på Nettet
Stor interesse for Volvo S60's hjemmeside

Volvo har haft stor succes med S60's egen hjemmeside
I forbindelse med lanceringen af Volvo S60 fik den nye bilmodel sin egen hjemmeside på internettet, hvilket har været en ubetinget succes. Mere end 600.000 personer i Europa og Japan har således besøgt Volvo S60's egen hjemmeside.

"Resultaterne fra præsentationen af Volvo S60 viser, hvor effektivt markedsføringsværktøj internettet er i dag. Forudsætningen er imidlertid, at det bruges rigtigt. Det er ikke nok bare at være på nettet. Rigtig brug skaber grundlag for kundekontakt og dermed muligheder for salg. Det er derfor Volvos filosofi, at internettet skal være fuldstændigt integreret i vores salgs- og markedsføringsproces", siger Hans-Olov Olsson, administrerende direktør i Volvo Car Corporation.

Mere end 600.000 besøgende, 34.000 kundehenvendelser, 14.000 brochurebestillinger og 2.300 bestillinger af testkørsel. Så fornemt er resultatet af Volvo S60's egen hjemmeside efter de første få måneder.

"For første gang har vi ved en lancering fokuseret mere på følelser end på teknik. Volvo S60 er en bil, som appellerer til følelserne, og det har vi forsøgt at formidle til dem, der besøger hjemmesiden. Vi giver også de besøgende mulighed for at lære noget om de personer, som har konstrueret bilen. Det kalder vi "Infotainment", en kombination af information og underholdning på højt niveau," siger Gordon Savage, der er leder af S60 internetprojektet hos Volvo Car Corporation.

Volvo S60's hjemmeside findes på adressen: http://volvos60.volvocars.se/dk