26. marts 2002 - Chrysler

11 nyheder fra Chrysler
Chrysler sætter fart på modeludviklingen frem til 2005

Chrysler Crossfire er en af de nye modeller fra Chrysler, der skal understrege mærkets amerikanske herkomst.
Af Jeppe Lykke Hansen
Chrysler-gruppen planlægger at lancere ikke mindre end 11 nye modeller frem til 2005.

De mange nye modeller er en del af en 30 milliarder dollars stor investeringsplan, der skal føre koncernen frem i en international førerposition.

Milliardplanen blev afsløret af Chryslers topfigur Dieter Zetsche på et pressemøde for nyligt.

Kvalitetsforbedring
På pressemødet sammenlignede Zetsche bilers kvalitet med blokering og tackling i amerikansk fodbold.

Underforstået, at hvis kvaliteten er i topform, har du altid et forspring i forhold til dine konkurrenter. Men Zetsche ved, at der er et stykke vej endnu for Chrysler.

"Vores kvalitetsniveau er i hastig bedring, men vi stopper ikke før, vi matcher verdens bedste," udtalte han.

American cars
Et vigtig del af Chrysler investeringsplan ligger i markedsføringen af Chrysler som det amerikanske bilmærke - med tryk på amerikanske.

Sjovt nok skal hjælpen med det tekniske komme fra Tyskland, men når nu man er i familie med Mercedes, er det selvfølgeligt også dumt ikke at udnytte det.

"Chrysler-gruppen er amerikansk til benet," sagde Zetsche og fortsatte: "Vi blander amerikansk design med tysk teknologi på en måde, som ingen andre hjemlig bilproducent vil kunne gøre os efter. Route 66 møder autobahn."



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER