29. juli 2002 - sportscartesting.com

Enzo får rat fra Formel 1
Den nye super-Ferrari Enzo spækkes med Formel 1-udstyr

Rattet i Ferraris nye superbil Enzo er skabt til ægte F1-entusiaster.
Af sportscartesting.com
ENZO FERRARI SENDER Formel 1-teknik ud på gaden - motorteknik, aerodynamik, bremser og tilmed design og udformning af rattet.

Enzos rat får den karakteristiske flade krans foroven, den får paddle gearskift, skift-så-gear-lamper og knapper i midten.

Bag rattet
Forestil dig, at du er kravlet på plads bag rattet i den ny Enzo. Foran dig, placeret højt og omtrent lodret, er det tre-egede læderrat. Det kan justeres op og ned, ud og ind.

Egentlig kunne det lige så godt være rattet fra Schumachers F1-racer, det er således fladt for oven, og der er gearskift-lamper - en lampe tænder ved 5.500 omdrejninger i minuttet, en mere ved 6.000, så igen ved 6.500, 7.000 og ved 7.500 omdrejninger i minuttet - så er der meget der blinker, når du nærmer dig de 8.000 omdrejninger i minuttet, der er red line.

Knapper skabt til kontrol
I alt seks knapper på rattet skaber kontrol over gearskift og traction control, de giver mulighed for at sætte i bakgear, at skrolle over de mange elektroniske instrument-"sider" og endelig til at løfte forenden med en hel tomme, når der skal køres på ujævn vej.

Et par store paddles er placeret bag rattet - "ned" med venstre hånd. Heldigvis er de som i for eksempel 360 monteret, så de ikke følger rattet med rundt. Lys og visker kontrakter er placeret, så de kan betjenes uden af komme i klammeri med gearskiftet.
SE MERE PÅ SPORTSCARTESTING.COM
På sportscartesting.com kan du se flere billeder, læse om andre vilde sportsvogne og få andet guf med højt oktantal.