17. oktober 2002 - sportscartesting.com

Maserati klar til dåd
Raceren Trofeo baseres på V8-coupeen Maserati Cambiocorsa

Maserati Trofeo er blandt andet testet af selveste Michael Schumacher.
Af sportscartesting.com
NÆSTE ÅR STARTER Maserati Trofeo Cup'en mærkeklasse med et mesterskab over syv løb. Der køres på en række af de berømte baner i Italien, England, Tyskland, Frankrig og Spanien.

Det sidste løb bliver kørt sammen med det traditionsrige Finali Ferrari-arrangement.

Intenst testet
Før Trofeo blev lanceret på udstillingen i Paris, var den nye racer gennem et intensivt testprogram. Første test blev kørt af Luciano Burti på Fiorano. Selv Michael Schumacher har kørt bilen - det skete på Nürburgring; han erklærede sin store tilfredshed med den ny Maserati.

Maserati Trofeo er baseret på den V8-cylindrede Coupe Cambiocorsa. Ændringerne er især foretaget for at reducere vægt og skabe yderligere sikkerhed.

FAKTA - TROFEO-MOTOR
- Design: V8
- Slagvolumen: 4.244 ccm
- Boring x slag: 92 millimeter x 80 millimeter
- Kompressionsforhold: 11,1:1
- Maksimal effekt: 413 hestekræfter ved 7.000 omdrejninger i minuttet
- Maksimal moment: 460 newtonmeter ved 4.500 omdrejninger i minuttet
- Maksimal omdrejningstal: 7.600 omdrejninger i minuttet
- Vægt: 184 kilo

HASTIGHED I GEAR (VED 7.600 OMDREJNINGER I MINUTTET)
1. - 72 kilometer i timen
2. - 110 kilometer i timen
3. - 147 kilometer i timen
4. - 187 kilometer i timen
5. - 230 kilometer i timen
6. - 285 kilometer i timen
Top speed: >285 kilometer i timen ved 7.600 omdrejninger i minuttet
SE MERE PÅ SPORTSCARTESTING.COM
På sportscartesting.com kan du se flere billeder, læse om andre vilde sportsvogne og få andet guf med højt oktantal.