31. januar 2003 - sportscartesting.com
|
|
|
Det går rigtigt stærkt, når tuner-Porschen Gemballa GT 650 Evo tordner fra 0 til 100 kilometer i timen på Nürburgrings nordsløjfe.
|
Af sportscartesting.com AT LÆSE TAL kan af og til være ganske interessant og af og til direkte skræmmende. Se nu bare på disse tal: 6 - 650 - 3,5 - 9,8 og 370.
Seriøs Gemballa Tallene er bare nogle af nøgletallene for den nye Gemballa GT 650 Evo special-Porsche.
Gemballa er en af Tysklands mest seriøse Porsche-tunere, der jager langt det meste af sin prestige ved at sætte bedre omgangstider på Nürburgrings nordsløjfe end Porsche selv (der ellers har Walter Röhrl til at sætte tiderne).
650 Evo Den nyeste Gemballa er denne her, GT 650 Evo. Tordenbilen er baseret på en original 996 Turbo, der så er tunet af Gemballa til en GTR 600 Tiptronic, som så nu er opdateret til GT 650 Evo.
Nyd nu tallæsningen!
FAKTA Gemballa Turbo GT 650 Evo Baseret på Porsche 911 Turbo (996) Motor: sekscylindret boxer, twin turbo 650 hestekræfter ved 6.850 omdrejninger i minuttet 840 newtonmeter ved 5.500 omdrejninger i minuttet RPM max: 7.450 omdrejninger i minuttet Hjul: Gemballa Racing 19" Dæk: Yokohama AVS For: 9.0J x 19 med 235/30 Bag: 11.5J x 19 med 315/25 Bremser: 380 milimeter racing-bremser For: 8-Piston calipers Bag: 4-Piston calipers Præstationer: 0 - 100 kilometer i timen på 3,5 sekunder 0 - 200 kilometer i timen på 9,8 sekunder Tophastighed: 370 kilometer i timen
|