25. februar 2003 - sportscartesting.com
|
|
|
Den nye Porsche 911 GT3 byder på mere effekt og mere moment uden at forbruget ryger i vejret.
|
Af sportscartesting.com MERE EFFEKT OG mere moment i den samme motor og med uændret forbrug. Well, dette er den nye Porsche 911 GT3-motor i en nøddeskal.
Vigtigste tricks er at reducere massen af bevægelige dele i den sekscylindrede boxermotor samt at udnytte fordelene ved motorens VarioCam knastaksel, der er et fuldt justerbart knastaksel-system med faseforskydelige ind og udstødningsknaster.
Flere heste Derfor er effekten øget med 21 hestekræfter fra 360 ved 7.200 omdrejninger i minuttet til 381 ved samme omdrejningstal. Momentet er steget fra 370 til 385 newtonmeter ved uændrede 5.000 omdrejninger i minuttet.
På jagten efter mere effekt og moment har teknikkerne (og kommende kørere) fået yderligere en fordel, nemlig at motoren nu løber letter og hurtigere farer op i omdrejninger.
Den nye 911 GT3 accelererer til 100 på 4,5 sekunder, hvilket er 0,3 hurtigere end den tidligere, mens topfarten er 306 kilometer i timen.
Fakta: · Porsche 911 GT3 · To eller enpersoners coupe · Hækmotor, baghjulstræk · Sekscylindret boxer · 381 hestekræfter · 385 newtonmeter · 4,5 sekunder · 306 kilometer i timen
|