26. august 2003 - Pressemeddelelse, Honda

Holy Honda
Honda blandt verdens tyve højest vurderede varemærker

Honda er blandt verdens tyve mest værdifulde varemærker.
Pressemeddelelse, Honda
Varemærket Honda vurderes til 15,6 milliarder US-dollar (ca. 105 milliarder kroner). Det betyder en samlet 18. plads blandt verdens mest værdifulde varemærker.

Det er det amerikanske analysefirma Interbrand, der i samarbejde med erhvervsbankerne JP Morgan Chase, Citigroup og Morgan Stanley udfører en årlig undersøgelse af de 100 højest vurderede varemærker i verden. Det sker på opfordring af det ansete finansmagasin Business Week. En 18. plads på ranglisten betyder, at Honda er det fjerde højest vurderede varemærke blandt bilproducenter.

Kostbar cola
Coca-Cola, hvis varemærke vurderes til omkring 70 milliarder US-dollar (ca. 470 milliarder kroner), er i henhold til undersøgelsen verdens mest værdifulde varemærke.

Værdien af Hondas varemærke er steget med fire procent siden sidste års måling, og virksomheden styrker dermed sin 18. plads.

Masters of innovation
I det amerikanske tidsskrift Wired figurerer Honda på listen over en af de 40 virksomheder i verden, som anses for at være forrest inden for innovation, teknologi og strategisk, visionær tænkning. Det drejer sig om virksomheder, som i henhold til Wired er med til at udvikle den globale økonomi.

Honda ligger på en 27. plads, blandt andet fordi "man har introduceret verdens første brændselscelledrevne bil, FCX, som nu er en del af den daglige trafik i Los Angeles-området". Wired konstaterer endvidere, at "mens de fleste bilproducenter har overstået deres glansperiode, har Honda virkelig sine bedste år foran sig".



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER