• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
29. april 2010 - Renault

Renault i fremgang

Renault øger salget med 37,7 pct., og Danmark er over gennemsnittet

Renault Scenic/Grand Scenic bliver danskernes foretrukne MPV, mener Renault. Renault Scenic/Grand Scenic bliver danskernes foretrukne MPV, mener Renault.

Renault
Øget markedsandel med 2,2 procent til 10,8 i Europa
Nye modeller, aggressive priser og et generelt ungt modelprogram er baggrunden for, at Renault som det 3. mest solgte mærke i Europa, har øget sin markedsandel med 2.2 procent point og nu har en markedsandel på i alt 10.8 %. På varebilssiden har Renault styrket sin position som det mest solgte mærke gennem de seneste 14 år.
I hjemlandet Frankrig er markedsandelen steget med 3.8 procentpoint til 29.1 %, i Italien til 7.5 % og Tyskland til 5.3 %.

Scenic/Grand Scenic står bag successen 
De øgede markedsandele skyldes ikke mindst Megane familien, der med en stigning på 58.5 % i første kvartal 2010 i forhold til 2009 markant har bidraget til succesen. Især Scenic og Grand Scenic er en salgsmæssig succes og er nu nummer et i MPV segmentet i Europa, mens den herhjemme er nummer to i segmentet. Men forventningen er,  at Scenic/Grand Scenic i løbet af 2010 også i Danmark vil være nummer et i segmentet.

Stor fremgang i Danmark
I det hele taget er Renault i Danmark inde i en meget positiv fremgang og måned for måned stiger markedsandelen. Således var markedsandelen i marts 2010 på knap 3.3 % mod 2.7 % samme tid i 2009. En fremgang på hele 30.3 procent i et marked, der samlet gik 17 % frem.

Overset Renault Clio sælger endelig
"Der er ingen tvivl om, at Megane stationcar, samt Scenic/Grand Scenic har været vitale for vores fremgang. Men en af årsagerne til, at vores salgsfremgang ligger væsentligt over gennemsnittet er også, at vi endelig har fået gang i salget af Renault Clio. En bil, der herhjemme har været en fuldstændig overset bil, mens den i eksempelvis Sverige er førende i segmentet. Men vi er på vej frem her også. Vores privatleasingkampagne har sat fokus på Clio og har betydet et stort mersalg, og det er også nødvendigt. Vi skal nærme os den markedssituation som findes i eksempelvis Tyskland. En markedsandel på over fem procent indenfor de næste par år er ganske enkelt et krav", siger direktør i Renault Danmark Henrik Bang.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.