• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
20. september 2010 - Peugeot

508 kommer i april 2011

Peugeot 508 er større, mere elegant og mere økonomisk end 407.

Den ny Peugeot 508, der kommer i april, bliver længere end 407'eren. Den ny Peugeot 508, der kommer i april, bliver længere end 407'eren.

Peugeot
508 kommer i april
Peugeot 508, der skal afløse 407'eren som mærkets bud på en eksklusiv familie- og businessbil i det store mellemklassesegment, kommer på det danske marked i april, oplyser importøren.
Peugeot 508 kombinerer stærkt design og passion med den nyeste generation af e-HDi og HYbrid4-teknologi, et aerodynamisk og eksklusivt look, et højt kvalitetsniveau og indvendig komfort samt førende køreegenskaber, baseret på Peugeots mangeårige ekspertise, lover importøren.

Først introduktion i Europa, siden Kina

Med 508 fortsætter Peugeot sin internationale offensiv: Den vil først blive produceret i Frankrig til det europæiske marked og efterfølgende i Kina, som er verdens førende bilmarked.
Peugeot 508 kommer i to forskellige udgaver: Sedan og SW. Den vil blive introduceret på det europæiske marked i begyndelsen af 2011 og kommer til Danmark i april 2011.
"Både ”40X” og ”50X”-serierne har markeret sig som ikoner i de forskellige årtier, og med den nye 508 understreger Peugeot sine ambitioner om fortsat at spille en afgørende rolle i klassen af eksklusive familie- og businessbiler. 508 er en moderne og fremsynet bil, der er nøje tilpasset de ønsker og krav den moderne, ansvarlige og krævende kunde har til en bil i dette segment", siger pressechef Janne Bock.
Nøgleordene i udviklingen af 508 har været kvalitet, rene linjer og effektivitet, og den er skabt til at vække passion.

Optimeret opbygning med længere akselafstand

508 er baseret på PSA´s platform 3, men har en 9,2 cm længere akselafstand end 407. Det giver 53 mm mere benplads på bagsædet, hvilket er det samme som i 607.
Det forreste overhæng er reduceret med 4,3 cm i forhold til 407, mens det bagerste overhæng er længere, hvilket giver en mere harmonisk profil og ikke mindst et større bagagerum.
Aerodynamik og vægtreduktion har været nøgleprioriteter fra 508-projektets start for at sikre den bedst mulige miljømæssige performance. Sedan-udgaven har en SCx værdi på 0,58 og SW-udgaven 0,61, hvilket placerer dem blandt de bedste i klassen.
508 har en længde på 4,79 m i sedan-udgaven og 4,81 i SW-udgaven, hvilket er henholdsvis 10,1 cm og 9,6 cm længere end 407.

Et dynamisk og tidløst design med elegance og harmoni

Designet på 508 er tegnet ud fra målet om at skabe linjer med elegance og perfekt harmoni. Både sedan- og SW-udgaven har flydende konturer fra motorhjelmen til bagagerummet uden brudte linjer. Alle overflader er glatte med præcise samlinger for at opnå den bedste kvalitet.
Fronten viser Peugeot-designets udvikling med klare referencer til konceptbilen SR1. Den er karakteriseret af en strømlinet kølergrill med en krom-ramme, der bærer Peugeot-navnet. Kølergrillen er indrammet af nydesignede forlygter
med en blanding af forkromede og frostede overflader, og på versioner med bi-Xenon forlygter er disse udstyret med LED-lys med syv dioder. Det nye løve-logo er som noget nyt placeret direkte på motorhjelmen.
Bagenden på sedan-udgaven er designet i ét stykke med en kromliste på bagagerumsklappen.
Det stilrene design er videreført indvendigt med et strømlinet hi-tech interiør. Kabinen er udviklet med tanke på både fører og passagerer. Nøgleordet for udviklingen af 508 har været kvalitet, og dette ses bl.a. i valg af materiale, bilens finish og lyddæmpning.
Bagagerummet i Sedan-udgaven kan rumme 545 liter, der kan udvides til 1.581 liter ved at lægge sæderne ned, mens SW-udgaven har en bagagerumsvolumen på 660 liter eller 1.856 liter med bagsæderne nede. Herudover findes et opbevaringsrum under bagagerumsbunden, der kan rumme 48 liter.

Effektive motorer med forrygende god brændstoføkonomi

508 tilbydes med et bredt udvalg af effektive motorer, der placerer sig i den bedste kategori, når det gælder ansvarlighed, brændstofforbrug og CO2-udledning.
Motorprogrammet er udstyret med seneste teknologi, som bl.a. inkluderer det nye e-HDi system (en ny generation af Stop & Start med forbedret køreegenskaber og brændstoføkonomi). Få måneder efter introduktionen vil 508 desuden kunne fås med Peugeots HYbrid4-teknologi, der vil give bilen 200 hk og firehjulstræk - og en CO2-udledning på kun 99 g/km (eller 0, når den kun kører på el).

Motorprogrammet indbefatter:
Dieselmotorer:
* 1,6 liter e-HDi FAP 112 hk, 284 Nm (med overboost), elektronisk styret 6-trins manuel gearkasse. CO2: 109 g/km (114 g ved lancering – senere 109 g i sommeren 2011)
* 1,6 liter HDi FAP 112 hk, 254 Nm (med overboost), 5-trins manuel gearkasse. CO2: 124 g/km
* 2,0 liter HDi FAP 140 hk, 340 Nm (med overboost), 6-trins manuel gearkasse. CO2: 125 g/km
* 2,0 liter HDi FAP 163 hk, 340 Nm, 6-trins aut. gearkasse. CO2: 149 g/km
* 2,2 liter HDi FAP 204 hk, 450 Nm, 6-trins aut. gearkasse. CO2: 150 g/km

Benzinmotorer:
* 1,6 liter VTi 120 hk, 160 Nm, elektronisk styret 6-trins manuel gearkasse – CO2: 144 g/km
* 1,6 liter THP 156 hk, 240 Nm, 6-trins manuel gearkasse – CO2: 149 g/km
* 1,6 liter THP 156 hk, 240 Nm, 6-trins automatisk gearkasse – CO2: 164 g/km
(De angivne CO2-værdier gælder for sedan-udgaven)

Køreglæde "made by Peugeot"
Passion er lig med køreglæde, hvilket altid har været en af Peugeots kerneværdier, og derfor er undervognen og affjedringen optimeret til at tilbyde maksimal komfort og et vejgreb i særklasse.
508 fås med to forskellige undervogne. Standard-versionerne er udstyret med et nyudviklet McPherson frontophæng, der giver en vægtreduktion på 12 kg sammenlignet med 407. GT-udgaven har dobbelte triangler foran, hvilket sikrer en stram og præcis kørsel.
Bilens forreste bremseskiver er tilpasset de forskellige udgaver: 283 x 26, 304 x 28 eller 340 x 28 mm til 2,2 liter FAP, mens bremseskiverne bagtil er 290 x 12 mm.

Maksimal sikkerhed
508 er udstyret med seneste generation af ESP med Hill Assist og Traction Control. Herudover fås den med Head-up Display, bi-Xenon forlygter, tågeforlygter etc.
Når det gælder passiv sikkerhed har målsætningen været at placere 508 blandt klassens bedste. Den har en særlig struktur med stødabsorberende zoner fortil, der udover sikkerhedsaspektet  har bidraget til reduktionen af overhænget.
508 er udstyret med 2 front airbags, 2 side airbags, 2 gardin airbags og to Isofix beslag på bagsæderne.



   
    



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.