Tips & Råd
- Hvad koster en ny motor?
 - Sælg din bil uden afgift
 - Bilforsikring behøver ikke være kedeligt
 - Montage af anhængertræk
 - Guide til service af aircondition
 - Sådan skifter du udstødningen
 - Biler og anhængertræk – fast eller aftageligt?
 - Hvad er et nummerplade tjek?
 - Din bils bedste ven på vejene
 - Privatleasing af bil
 
For høj afgift ved import
62 pct. af dem, der klager over registreringsafgiften ved import, får ret.
      Politiken
For høj afgift ved import
Næsten to tredjedele af dem, der klager over størrelsen af registreringsafgiften ved import af en brugt bil, får medhold. 62 pct. fik i 2009 sænket afgiften, 33 pct fik en uændret afgift og kun 2 pct. fik hævet afgiften.
Det skriver dagbladet Politiken, som har undersøgt, hvordan det er gået, siden motorankenævnene blev oprettet i 2006
"Man sidder tilbage med mistanken om, at det er bevidst fra Skats side,  at de lægger sig i den høje ende ud fra devisen, at går den, så går den,  siger chefkonsulent Torben Kudsk, FDM, til Politiken.
FDM er tilfreds med, at ankenævnene er blevet oprettet. Bilistorganisationen har større tiltro til  motorklagenævnenes markedsvurdering end til Skats. I motorankenævnene  vurderer fagfolk som bilforhandlere og mekanikere sagerne. Og i  modsætning til Skat besigtiger motorankenævnene ofte køretøjerne.
"De tal viser, at der er alt at vinde ved at klage. Kun i to procent af tilfældene er der noget at tabe. I 95 procent af tilfældene skal du betale det samme eller mindre, end Skat vurderede", siger Torben Kudsk til Politiken.
FDM opfordrer Skat til at oplære medarbejderne i at vurdere prisen på biler bedre.
Bilpriser.dk har et modul, der beregner afgiften ved import her
    
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.