• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
26. september 2013 - Bilpriser.dk

Få mere for din bil!

Med de rette billeder får du langt flere henvendelser.

Med de rette billeder af din bil kan du gøre dit bilsalg lettere og hurtigere. Med de rette billeder af din bil kan du gøre dit bilsalg lettere og hurtigere.

Bilpriser.dk

Internettet er et visuelt medie og det skal man tænke ind i billedet.

Gode præsentationsfotos forbedrer mulighederne for, at kunden ser bilen, danner sig et positivt indtryk og vælger bilen ud. Selv få forbedringer vil tilføre bilen større værdi for kunderne.

Udgangspunktet for gode salgsfoto

  • Sæt tiden af til at lave gode fotos. Det er godt givet ud.
  • Fotografér efter devisen: mere bil mindre baggrund.
  • Et digitalt fotografiapparat er billigt i anskaffelse og mobiltelefonen er ikke udviklet nok endnu til at tage billeder af en ordentlig kvalitet.

Selve bilen
  • Klargjort nyvasket bil.
  • Antennen skal ned eller af.
  • Vinduerne skal lukkes på sedan og være åbne på cabrioleter.
  • Klistermærker (DK skilt, P-skive etc.) fjernes. De er en torn i øjet og ødelægger bilens linier. Du kan sætte nye på med eget logo bagefter igen.
  • Sluk radioen hvis ikke det er den du vil fremhæve.
  • Beskidte bundmåtter skiftes eller undlades. Papirmåtter kan lægges i efterfølgende.
  • Forsæder står i ens position.

Vurdér gratis din bil på bilpriser.dk


Location, location, location

Tænk på, om det miljø bilen fotograferes i passer til bilens image.
  • Brug en enkel baggrund uden unødig støj.
  • En flot naturbaggrund kan altid gavne bilen.
  • Fotograferes bilen inden døre så hav firmanavn og logo med i baggrunden, så det kan læses.
  • Undgå oliepletter på underlaget, eller kloakdæksler i synsfeltet - det opfattes som en utæt bil.
  • Ved klassiske eller ældre biler: vælg et miljø der er ældre end bilen.
  • Omvendt skal miljøet være moderne ved nye biler.
  • Cabrioleter kan med fordel fotograferes i naturen, ved vandet eller havnen, da det matcher den personlige frihed som bilens image er en del af.

Lys
  • Solskin: Det bedste tidspunkt er ved solnedgang, hvor lyset er varmt og har glød. Hver en kurve og vinkel træder frem. Bilens lak vil i bedste tilfælde tendere "flydende væske".
  • Undgå modlys og egen skygge i foto.
  • Vil du fotografere motoren kan en lys plade reflektere dagslys ned på motoren. Skal ikke med i fokus. Stærke kontraster i motoren undlades i perspektivet, eks hvidt batteri ved en lækker designet sort motorblok.
  • Anskaf evt. en trefod så kameraet holdes fast, når der fotograferes.

Annoncér gratis din bil på bilpriser.dk


Perspektiv
Her er der lidt friere tøjler, mht. hvordan bilen fotograferes. Der er 3 overordnede grupper:

1. Bilen udefra, forfra eller skråt forfra, fuld størrelse.
           •   Dette foto er hovedbilledet.

2.Bilen fra siden, eller skråt bagfra, fuld størrelse.
3.Instrumentbræt, fotograferes fra bagsædet, uden blitz.
4.Forsædepladserne fra førersiden, døren åben.
           •   Jo flere fotos der kan ses, jo bedre respons.

5.Bagagerummet, åbnet.
6.Fotograferet fra bagenden/ skråt fra bagenden.
7.Særlig detalje: motor, fælge, bagsæde.
           •   Udvælg er betydningsfuldt foto for kundegruppen.

 
 

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.