• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
9. marts 2020 - Toyota

Toyota hædrer forhandler

NOVABIL A/S vinder årets Ichiban-forhandler i Danmark.

Indehaverne af NOVABIL A/S Ole Kragh og Niels Pedersen dedikerer æren for den prestigefyldte Ichiban-pris til deres medarbejdere. Indehaverne af NOVABIL A/S Ole Kragh og Niels Pedersen dedikerer æren for den prestigefyldte Ichiban-pris til deres medarbejdere.

Toyota

Den nordjyske forhandler, NOVABIL A/S, i Brønderslev er for første gang nogensinde blevet tildelt den fineste hæder fra Toyota som årets Ichiban-forhandler i Danmark.

En af Danmarks nordligste Toyota-forhandlere overtager dermed hæderstronen fra forhandleren, Louis Lund A/S, i Ribe, der vandt titlen året før. Den fornemme Ichiban-pris bliver uddelt hvert år til den Toyota-forhandler i Danmark, der har ydet det ypperste inden for kundeservice og salg.

Når vendelboer og andre kunder besøger deres autoriserede Toyota-forhandler i Brønderslev, er der stor sandsynlighed for, at de får en ekstra god oplevelse sammenlignet med hos andre bilforhandlere i landet.

Toyota, der i forvejen er kendt for at yde den ypperste kundeservice og for at have de mest tilfredse kunder hos forhandlerne og på værkstederne, hædrer hvert år den forhandler, der har ydet det bedste inden for kundeservice, salg og værkstedsloyalitet. Og her skiller Toyota-forhandleren, NOVABIL A/S, i Brønderslev i Nordjylland sig ekstra positivt ud.

Derfor har den nordjyske forhandler netop modtaget den fineste hæder fra Toyota i form af kåringen som årets Ichiban-forhandler i Danmark. Det er første gang, at NOVABIL A/S i Brønderslev modtager den fornemme hæder fra Toyota.

”Vi er meget beærede og faktisk også overraskede over, at det blev NOVABIL i Brønderslev, der løb med Ichiban-prisen. Vi havde den bedste kundetilfredshed i Danmark i oktober og november, men små marginaler kan hurtigt ændre billedet. Derfor var intet sikkert,” fortæller Niels Pedersen, der sammen med Ole Kragh er indehaver af NOVABIL A/S.

”Vi lå i et stærkt felt sammen med sidste års vinder Louis Lund i Ribe og forrige års vinder STS Biler i Holstebro. Jeg tror, at det var den længste trommehvirvel, vi nogensinde har hørt, inden NOVABIL blev udråbt som vinder ved den store Toyota prisuddelingsfest i København,” tilføjer medindehaver Ole Kragh.

Dedikerer prisen til medarbejdere
Han og Niels Pedersen dedikerer æren for den prestigefyldte Ichiban-pris til deres medarbejdere.

”Vi har et rigtig dygtig hold af medarbejdere, som målrettet arbejder på at imødekomme vores kunders individuelle ønsker og behov, uanset om det er et bil-behov eller en serviceopgave. Det kan vi se er medvirkende til at give vores besøgende nogle mindeværdige oplevelser,” siger Niels Pedersen fra NOVABIL.

NOVABIL A/S har udover forretningen i Brønderslev også forretninger i Hjørring, Frederikshavn og Skagen. Men det er altså medarbejderne i Brønderslev, der har modtaget den ærefulde pris. En pris, der understreger deres høje engagement i Toyota samt en meget høj kundetilfredshed.

”Vi tilstræber at behandle vores gæster, som vi selv ønsker at blive behandlet. Det er lettere sagt end gjort og kræver det rigtige hold, en målrettet indsats og holdninger, der skaber den kultur, som vores gæster befinder sig trygt og godt i. Det er heldigvis lykkes. Men vi kan sagtens udvikle vores forretning endnu mere, så vi fremover sikrer at være det foretrukne valg for de mange eksisterende og kommende Toyota-ejere i Vendsyssel,” lyder det fra NOVABIL-indehaver Niels Pedersen.

NOVABIL som forbillede
Hos Toyota Danmark, der uddeler Ichiban-prisen hvert år, fremhæver man den generelt høje kundetilfredshed hos Toyotas forhandlere og på værkstederne og betegner NOVABIL som et forbillede.

”Alle Toyota-forhandlere i Danmark er kendt for at yde en meget høj kundeservice ,og vi har i 17 år i træk været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet. NOVABIL i Brønderslev har gjort det ekstraordinært flot det seneste år og kan nu derfor fuldt fortjent kalde sig de bedste af de bedste og smykke sig med titlen Toyota Ichiban-forhandler 2019,” siger adm. direktør Alar Mettson hos Toyota Danmark.

Ichiban-prisen anerkender, at man til fulde efterlever Toyotas filosofi om at sætte kunden først, og uddeles over hele Europa til én forhandler i hvert land en gang om året.

Enestående kundeservice og høj kundetilfredshed er nogle af Toyotas vigtigste fokusområder, hvilket da også skinner igennem i den årlige store danske tilfredshedsundersøgelse, AutoIndex, som FDM og Loyalty Group står bag. Her har den japanske mobilitetsgigant 17 år i træk, og lige siden undersøgelsens start, været det bilmærke i Danmark, der har de mest tilfredse kunder hos forhandleren og på værkstedet blandt samtlige bilmærker.

Ichiban er i øvrigt et japansk ord lånt fra "Okyakusama Ichiban", der betyder "kunderne først".

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.