• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
25. juni 2007 - Renault

Nordic Renault

Renault investerer i øget vækst på det nordiske marked

Renault mener, at de har et stort uudnyttet potentiale på de nordiske markeder. Renault mener, at de har et stort uudnyttet potentiale på de nordiske markeder.

Renault
Renault opretter med virkning fra 1. januar 2008 sit eget datterselskab i Norden, som skal varetage distributionen af Renault biler og reservedele samt eftermarkedsaktiviteterne i de fire nordiske lande (Sverige, Norge, Finland og Danmark).

Renault investerer 10 millioner euro i at etablere Renault Nordic, hvor målsætningen er at kunne lancere en historisk offensiv for sine produkter på disse markeder. Der vil være ca. 170 medarbejdere i Renault Nordic, heraf 100 medarbejdere på hovedkontoret i Stockholm.

I forbindelse med Renault Commitment 2009 lancerer Renault 24 nye modeller (Renault og Dacia). Tretten af disse modeller bliver lanceret i 2008. Dette enestående produktprogram, der er specielt tilpasset kolde klimatiske forhold i Norden, vil også omfatte en helt ny og miljøvenlig bil: Mégane E85.

Det nye datterselskab Renault Nordic bliver struktureret omkring et regionalt center i Stockholm og med lokale filialer i Helsinki, Oslo og København. Hovedkontoret i Stockholm vil tage sig af supportfunktionerne og understøtte de operationelle afdelinger i de fire lande. Renault bevarer det allerede etablerede og særdeles professionelle forhandlernetværk, hvilket giver en omfattende, geografisk dækning på alle fire markeder. Det vil betyde, at kunderne fortsat vil kunne blive betjent dér, hvor de plejer at komme.

Alain Margaritopol, der er administrerende direktør i Renault Nordic, har denne kommentar:
"Ambitionerne i forbindelse med Renault Commitment 2009, der blev offentliggjort i februar 2006, kræver, at vi gennemgår vores distributionspolitik på mange af vores nøglemarkeder med henblik på at forbedre vores servicekvalitet over for vores kunder og skabe større vækst for vores mærker. Vi lægger vægt på en større grad af support til netværket, således at forhandlerne kan anvende flere kræfter på deres markedsføring. Ud over et udvidet og fornyet produktprogram kan Renault-forhandlerne se frem til introduktionen af den nye Logan model."

Renaults tre vigtigste fokusområder er kvalitet, lønsomhed og vækst. De mål, der skal være realiseret i 2009, omfatter en stigning i det årlige salg i hele verden på 800.000 biler sammenlignet med niveauet i 2005. Det europæiske marked er særdeles vigtigt i arbejdet med at nå dette mål, og vi har identificeret et antal markeder, hvor Renaults muligheder som mærke ikke er fuldt udnyttet."

"Det nordiske område er et af disse nøglemarkeder", fortsætter Alain Margaritopol. "Renaults mål er at øge vores samlede markedsandel for personbiler og varevogne på de nordiske markeder fra fire procent i 2006 til syv procent i 2013. Vi har således et helt klart mål om en betydelig vækst i Norden i de kommende år."

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.