• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
30. juli 2007 - Renault

Renault Design India

Indisk center for fransk kreativitet

Renault satser på indisk design. Renault satser på indisk design.

Renault
Med sit nye center i Indien er Renault den første vesteuropæiske billproducent, der henlægger en del af sine designaktiviteter til Indien. Satellitcentret, som har fungeret som en lokal observationsenhed siden 2005, skal nu designe biler til såvel det indiske som til andre markeder i regionen. Centrets opgaver spænder fra det indledende projektdesign til en bilmodels afsluttende udformning.

Satellitcentret i Mumbai (tidligere kaldet Bombay), som har været i gang i næsten to år, har spillet en afgørende rolle i adskillige succesfulde projekter i 2006, heriblandt Logan Steppe konceptbilen, der blev præsenteret på biludstillingen i Geneve i marts 2006 og MMI (Man Machine Interface) konceptbilen, der blev præsenteret på biludstillingen i Paris 2006 og derefter på biludstillingen i Geneve 2007.

I et forsøg på at få en fod indenfor i Indiens store og velfunderede tekstilbranche, har Renault Design India også udført udviklingsarbejde med fokus på tekstiler i høj kvalitet.

Renaults femte center
Tidligere i år besluttede Renault at udvide centrets aktiviteter, så det i stedet for blot at være en observationsenhed, bliver et fuldt designcenter, der skal supplere Renaults netværk af internationale satellit designcentre. I forvejen har Renault sådanne centre i Barcelona, Paris, Bukarest og Kihueng i Korea.

Centret i Indien får til opgave at:
* være med til at gennemføre nuværende og fremtidig modeludvikling i Indien
* opbygge ekspertise inden for såkaldt kvalitetsoplevelsen
* udvikle et program af biltilbehør fra design til produktion
* integrere Renault Design India i Renaults overordnede designarbejde og dermed dække alt fra det indledende design til produktionen af prototyper og færdigudviklede modeller, heriblandt den digitale designfase, som er en vigtig del af Renaults nuværende aktiviteter.
                   
IndDesign-konkurrence
Formålet med IndDesign-konkurrencen, som afvikles i samarbejde med bilmagasinet Autocar er at finde lokale designtalenter og fremtidige samarbejdspartnere til Renault Design.

Deltagerne skal hjælpe Renault med at forstå og identificere den særlige indiske kultur, som skal kendetegne bildesignet. Vinderen af konkurrencen er sikret tre måneders ansættelse hos Renault Design India.

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.