• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
6. juli 2005 - Pressemeddelelse - Autocom.dk

Autocom.dk til Hamborg

Den tyske succes for den danske bilauktion fortsætter

Den tyske succes for den Peter Grøftehauges bilauktion Autocom.dk fortsætter i nyt Hamborg-domicil. Den tyske succes for den Peter Grøftehauges bilauktion Autocom.dk fortsætter i nyt Hamborg-domicil.

Pressemeddelelse, Jeppe Lykke Hansen, Autocom.dk
Bilauktionen Autocom.dk's tyske afdeling er netop rykket ind i et nyt kontor på 200 kvadratmeter i Hamborgs pulserende centrum. Ud over en central beliggenhed i den gamle hansestad byder kontoret på en lang række af de faciliteter, der normalt tiltrækker IT-virksomheder - heriblandt swimmingpool for at nævne en af de mere ekstravagante.

"Vi har medvind på det tyske marked, og det vil vi gerne markere overfor de ansatte, der er med til at skabe succesen," siger direktør Peter Grøftehauge, Autocom A/S. Han fortsætter:

"Samtidigt betyder det nye kontor, at vi kommer tættere på en lang række af vores vigtigste tyske kunder, uden at vi kommer for langt væk fra Danmark."

Fortsat dansk hovedkvarter
Tidligere har Autocom.dk taget alle tyske medarbejdere til Danmark for at uddanne dem i bilauktionens hovedkontor i Odense, men også denne funktion vil fremover kunne varetages lokalt.

"Med vores nye kontor føler jeg for alvor, at den tyske auktion er flyttet hjemmefra," fortæller Peter Grøftehauge.

Autorola.de
Bilauktionen Autocom.dk markedsføres i Tyskland under navnet Autorola.de, men ud over sproget er auktionerne ens. Alle biler, der tilmeldes auktionen, skal beskrives grundigt, men auktionen er designet med henblik på, at også folk uden særlige forudsætninger skal kunne anvende den. Før beskrivelsen er det muligt at udskrive en guide til systematisk gennemgang af bilen, ligesom alle punkter bliver grundigt forklaret undervejs.

Afhængigt af bilens mindstepris koster det mellem 1.600 og 2.500 kroner inkl. moms for privatpersoner at sælge en bil. Det er til gengæld gratis at bruge auktionen, og handles bilen ikke, er der ingen udgifter for hverken køber eller sælger.

"Fordelen ved auktionen er, at bilen udbydes til hovedparten af landets bilforhandlere, der så aktivt skal gå ind og byde på bilen. Forhandlerne får til gengæld mulighed for at købe meget målrettet ind af biler, der kan bruges i netop deres forretning og kan derfor byde lidt højere for bilerne, så både køber og sælger nyder godt af systemet," slutter Peter Grøftehauge.

Splittet aktieselskab
Autocom.dk har i dag ansat otte tyskere og tre østrigere til at servicere det tyske og østrigske marked. Autocom A/S havde sidste regnskabsår et overskud efter skat på 2.191.632 kroner.

Aktieselskabet har netop gennemgået en opsplitning mellem auktionerne og vurderingsdelen, hvor vurderingsdelen med Autocom Prisberegning, Bilpriser.dk samt det tyske Autobudget.de videreføres i et separat selskab kaldet BilpriserPro A/S. Peter Grøftehauges bror og medstifter af virksomheden Martin Grøftehauge er direktør i det nye selskab. Inden opsplitningen var det samlede antal medarbejdere 46.



BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.