• Læs mere om:
  • Miljø og sikkerhed
  • Marked og mærker
  • Nye modeller
  • Konceptbiler
23. august 2001 - Peugeot

Forspring til Peugeot

Peugeot er blevet danskernes foretrukne bilmærke

Den store luksuslimousine Peugeot 607 har erobret en flot markedsandel, som aldrig blev den udskældte forgænger 605 til del. Den store luksuslimousine Peugeot 607 har erobret en flot markedsandel, som aldrig blev den udskældte forgænger 605 til del.

Af Jeppe Lykke Hansen
Peugeot har øget sit forspring som Danmarks bil nummer et.

Efter årets første syv måneder, hvor bilbranchen ellers har været præget af en konstant nedgang i salgskurverne, behøver Peugeot ikke at vende mundvigene nedad.

Peugeot er nu ikke alene Danmarks mest solgte bilmærke, men har også øget salget i forhold til sidste år. En flot præstation i et nedadgående marked.

Fra januar til juli er det lykkedes Peugeot at sælge 8.789 biler, hvilket er 2.920 mere end Volkswagen, der ligger på en andenplads.

I top over hele linjen
Peugeot har gennem en målrettet satsning på kvalitet og lækkert design til fornuftige priser gradvist øget deres markedsandel på det danske marked, indtil den nuværende topplacering. Og dette skyldes ikke kun en enkelt bestseller-model, men gennemgående topscorer i de forskellige bilklasser.

De mindre modeller 206 og 307 er nummer et i deres klasser, og de større 406 og 607 er med helt i top.

Peugeots samlede markedsandel indenfor personbiler var i 2000 på 11,2 procent, mens den i år er steget til 14,9.

------------------------------------------------------
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER

BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.

Nyhedsbrev

Nyt fra Bilpriser.dk

Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag


Siden 1999 har Bilpriser.dk været danmarks førende kilde til vurdering af brugte biler. Alle vurderinger er baseret på BilpriserPro Prisberegning, bilbranchens uafhængige værktøj til bilvurdering.