B&O er et hit på fire hjul
Audi-købere vælger B&O-anlæg
Mellem hver sjette og hver syvende af verdens Audi-købere vælger at forkæle sig selv og sine passagerer med et anlæg fra danske Bang & Olufsen. Det oplyser den tyske bilproducent til nyhedsbureauet Direkt.
I modellerne A8 og S8 er det muligt for kunderne at tilvælge et af B&O's Automotive-lydsystemer, og det vælger 15 pct. af køberne at gøre.
"Vi har kontinuerligt omkring 15 pct. af vores A8 og S8 udstyret med et B&O-system," oplyser Josef Sclossmacher, kommunikationsmedarbejder hos Audi, til nyhedsbureauet Direkt.
Salget af Audi A8 steg i første halvår med 11,8 pct. til 12.446 af de velrenommerede automobiler. Et sted mellem 1800 og 1900 af disse er altså udstyret med et anlæg fra Bang & Olufsen. Audi oplyser ikke salgstal for S8, og det er endnu for tidligt at sige noget om de øvrige modeller, hvor et B&O-anlæg kan tilvælges.
"De modeller er endnu ikke introduceret eller også har de kun været kort tid på de vigtigste markeder," oplyser Josef Schlossmacher.
Foruden A8 og S8 er et B&O-anlæg også en mulighed, hvis man køber en Audi R8, Q7, A4 eller A5, skriver nyhedsbureauet Direkt.
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.
