BMW steg med 16 %
Stigende salgskurve i BMW-Gruppens 2002-regnskab
Af Jeppe Lykke Hansen
Der er øjensynligt højkonjunktur på vej, salgskurven for verdens næststørste luksusmærke BMW vender den rigtige vej.
I maj 2002 oplevede BMW-Gruppen en stigning i salget af gruppens forskellige modeller på 16,4 procent svarende til 13.242 flere enheder end samme måned året før.
Millionmål for 2002
I løbet af årets første måneder løb BMW-Gruppen samlede salg op i 449.286 biler.
Det svarer til en stigning på 18,7 procent i forhold til 2001, og dermed ser det ud til, at BMW-Gruppen når sit erklærede salgsmål på en million biler i 2002.
Mini-succes
En vigtig faktor i BMW-Gruppens fremgang er Mini'en, der blev introduceret i maj sidste år, og som siden er solgt i over 100.000 eksemplarer.
BMW's motorcykler klarede sig dårligst blandt gruppens forretningsområder, men også her var der stigning i forhold til 2001. Salget af motorcykler steg med 7,7 procent svarende til 3.465 flere end året før.
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag. KLIK HER
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.
