Maserati klar til dåd
Raceren Trofeo baseres på V8-coupeen Maserati Cambiocorsa
Af sportscartesting.com
NÆSTE ÅR STARTER Maserati Trofeo Cup'en mærkeklasse med et mesterskab over syv løb. Der køres på en række af de berømte baner i Italien, England, Tyskland, Frankrig og Spanien.
Det sidste løb bliver kørt sammen med det traditionsrige Finali Ferrari-arrangement.
Intenst testet
Før Trofeo blev lanceret på udstillingen i Paris, var den nye racer gennem et intensivt testprogram. Første test blev kørt af Luciano Burti på Fiorano. Selv Michael Schumacher har kørt bilen - det skete på Nürburgring; han erklærede sin store tilfredshed med den ny Maserati.
Maserati Trofeo er baseret på den V8-cylindrede Coupe Cambiocorsa. Ændringerne er især foretaget for at reducere vægt og skabe yderligere sikkerhed.
FAKTA - TROFEO-MOTOR
- Design: V8
- Slagvolumen: 4.244 ccm
- Boring x slag: 92 millimeter x 80 millimeter
- Kompressionsforhold: 11,1:1
- Maksimal effekt: 413 hestekræfter ved 7.000 omdrejninger i minuttet
- Maksimal moment: 460 newtonmeter ved 4.500 omdrejninger i minuttet
- Maksimal omdrejningstal: 7.600 omdrejninger i minuttet
- Vægt: 184 kilo
HASTIGHED I GEAR (VED 7.600 OMDREJNINGER I MINUTTET)
1. - 72 kilometer i timen
2. - 110 kilometer i timen
3. - 147 kilometer i timen
4. - 187 kilometer i timen
5. - 230 kilometer i timen
6. - 285 kilometer i timen
Top speed: >285 kilometer i timen ved 7.600 omdrejninger i minuttet
SE MERE PÅ SPORTSCARTESTING.COM På sportscartesting.com kan du se flere billeder, læse om andre vilde sportsvogne og få andet guf med højt oktantal. | ![]() |
BILPRISER.DK'S NYHEDSBREV
Sidste nyt om biler på e-mail hver fredag.
